Billiga lagg!!

Jensaper

Ny medlem
Billiga lagg!!
Var köper man billigast utrustning i Europa? Vilket land är över lag billigast eller var finns den bästa skidshoppen? Kan man köpa direkt från fabriken på något vänster någonstans?

Mvh

Jensa

Billiga lagg!!
jag har inga direkta svar men vill ändå varna dig för att köpa från ett icke-europeiskt land då alla privatimporter tullas för 25% av köpvärdet. import mellan eu-länder tullas inte så här är det fritt fram.

Billiga lagg!!
Italien har varit generöst mot mig i ett antal år nu. Välj inte själva alporterna, utan mindre städer strax söder om bergen. I mitt fall har jag, av olika orsaker, handlat i Varese, stad på ca 100 000 inv, 30 km norr om Milano.
Jag antar att det finns stora sporthandlare inne i Milano också med jätteutbud. Har ingen riktig koll där. Men man kan köpa vinteprylar året om. Grejjorna står lite undanskymda så här års, men kikar du så hittar du nästa alltid dom. Och priset SKALL man förhandla om.
Bra att kunna lite italienska eller franska. I norra Italien har man haft franska som andra språk i åratal. Engelska är lite kärvare, speciellt bland äldre expediter.

Lycka till
/Ace

Tillbaka
Topp