Billigare i Kanada?

ulno7633

Ny medlem
Billigare i Kanada?
Det finns säkert gott om kompetens på forumet rörande priser på diverse utrustning. Jag undrar kort och gott om det generellt är billigare med alpinutrustning i Kanada än i Sverige, typ goggels, transivers, telemarkspjäxor etc. Sen undrar jag om man kan ta hem grejorna tullfritt eller inte? Om inte vilka regler gäller.

Tack på förhand...

Billigare i Kanada?
En bra sida för grejjer är www.Sportconrad.de
de ligger i tyskland å har massa grejjer som är sjukt mycket billigare än i sverige.. ta en titt där:.!

Billigare i Kanada?
mm...många grejer ær mycket billigare! kolla in www.mec.ca, ett outdoor-cooperativ/mekka med ruskigt mycket førdelaktiga priser! egentligen ska man væl tulla, men ingen kollar ju sådant, spec inte om du har anvænt grejerna!

Billigare i Kanada?
Hej,
Om du är på väg att köpa lavinsändare, skulle jag försöka handla den i bra tid innan jag åker till Kanada. Det är bra att lära sej och övat med sin lavinsändare (och sina kompisar)innan man åker till Kanada. När man väl är där och ser all snö som de vanligtvis har där, vill man nog helst åka så mycket som möjligt (och öva några gånger där för att hålla kunskaperna vid liv). Försök att hitta billiga siter i Europa (EU). Fundera även vilken eller vilka lavinsändare du skulle föredra.

Ride on,

Tillbaka
Topp