Billigare Liftkort!

Skiller

Ny medlem
Billigare Liftkort!
Är det nån som har läst om budgeten?

"skidåkare går däremot mot billigare tider. från årsskiftet sänks momsen på liftkorten till
sex pocent, en sänkning som ska märkas på liftkortspriserna lovar vd:n för
svenska liftanäggningars organisation" skriver Nerikes allehanda.

Fan vad bra isåfall!

Billigare Liftkort!
jag åt gröt idag. till frukost. sen fil till lunch. skolmaten var inte god.

Billigare Liftkort!
^^ Själv åt jag jorgubbsyoughurt mer cornflakes till frukost sen ut jag kebab till lunch. mums.

nämen, jag hörde om det där med liftkorten.. Men jag är tveksom till om det blir några större skillnader i priset. Tror plånboken kommer fortsätta tycka det är lite jobbit att betala liftkort..

Billigare Liftkort!
Jo de är väl bra! Men det är inte många tior man tjänar på ett lifkort med lägre moms.
6% eller 12% ger ingen jätte skillnad i plånboken, en lunch i backen istället för hemma..

Billigare Liftkort!
peps_morrison sa:
vid årsskiftet.... men om man vill köpa liftkort innan dess då????
Säger samma sak..! Fan vad illa. Men jag åt bröd till frukost. Det var gott. Och jag blev ganska mätt. Det var fullkorn i brödet tror jag. Fullkorn är bra. Tycker jag. Sen antar jag att det är onödigt att skriva om det man äter men det är faktiskt ganska underhållande. Och jag lyssnar på musik just nu.

Billigare Liftkort!
HAHA borde ju ändra namn på dehär forumet!XD btw..! jag ska äta havrefras me jordgubbar å mjölk till frukost imorron! de är phett gott!:D

Billigare Liftkort!
peps_morrison sa:
vid årsskiftet.... men om man vill köpa liftkort innan dess då????
Antingen sänks priserna på Skipass (vilket liftkort numera heter) innan eller efter säsongen, givetvis inte mitt under den pågående =)

Senast ändrad:
Billigare Liftkort!
Minimal ändring gjord...Populistiskt fjantförslag som ger en signal att "skidsporten" ges pengar. Vad handlade det om? 50kr rabatt på ett veckokort typ? :D
Jag är skeptisk till nuvarande regeringen om ni undrar ;D

Billigare Liftkort!
Håller med Rydellen fullständigt.

Jag tycker att ni ska ta och tänka lite, behöver faktiskt inte ens bli något pris skillnad för oss som köper liftkort bara för att momsen blir lägre. Backen kan fortfarande ha lika höga priser och får bara in mera pengar pga av att dom slipper betala så mycket moms.

Detta gynnar endast dom som äger en skidanläggning i mitt tycke.

Billigare Liftkort!
Rätta mig gärna om jag har fel men orsaken till att momsen sänkts är väl eftersom liftåkning förut betraktades som transport och beskattades därför med momsen för transporter.

Det må ju vara hänt men om jag får välja på att beskriva en dags skidåkning som "en dags transporterande" eller som "en dags idrottande" så ligger nog idrottandet lite närmare till hands. Tydligen var det någon som tyckte samma sak som mig och bestämde att skidåkning är idrott och bör därför beskattas som sådan.

Den logiska slutsatsen av det här blir naturligtvis att alla ni som är emot förändringen är såna som enbart åker transportsträckor och därför tycker att den gamla beskattningen bättre beskriver en dags skidåkning.

;)

Senast ändrad:
Billigare Liftkort!
och? DU var typ den 3:e och sista personen som skrev en tråd om den sänkta momsen... Och du tar åt dig äran av att långsamma Freeride först nu skriver en nyhet om det. Tror du att de grunnar sin artikel på dina torftiga rader?

Kom ner på jorden...

Billigare Liftkort!
Rydellen sa:
Minimal ändring gjord...Populistiskt fjantförslag som ger en signal att "skidsporten" ges pengar. Vad handlade det om? 50kr rabatt på ett veckokort typ? :D
Jag är skeptisk till nuvarande regeringen om ni undrar ;D
Rydell!

Bättre detta än sossarna som anser att Anja är en "transportflicka".

Alliansen har iaf insett att det Anja och vi andra gör är en sport/idrott och ingen form av transport och just därför ska vi betala mervärdesskatt som alla andra idrottare och inte som lastbilschaffisarna.

// Hellberg

Senast ändrad:
Billigare Liftkort!
Hellberg

Självklart är detta positivt, men jag anseer iaf att nya regeringen verkar satsa "småpengar" på vissa områden för att vinna popularitet :S
PLUS att skattelättandet ANTAGLIGEN inte kommer påverka liftkortspriser mm för konsumenten. Men vinsterna för företagen som äger liftsystem mm kmr öka....
Ett "smidigt" sätt att vinna popularitet samtidigt som företagen "gynnas"....Men tyvärr är detta ett ganska tafatt förslag som inte bör vara något att hurra för.
Ber om ursäkt för min ständigt pessimistiska inställning, men jag är sådan av naturen ;D Utredande och gillar att tänka lite outside the box. haha

må väl // Emil

Billigare Liftkort!
Rydellen sa:
Självklart är detta positivt, men jag anseer iaf att nya regeringen verkar satsa "småpengar" på vissa områden för att vinna popularitet :S
Äh, du är bara bitter för att vi avlöjade att du bara åker transport-sträckor. Seså, kom ut ur garderoben nu, det är helt OK ;-)

Billigare Liftkort!
Ursäkta mig, 6 PROCENT :O va i helvete, det kommer typ inte märkas nån skillnad om man inte köper 50 säsongskort. Lite överdrivet kanske, men ändå

Senast ändrad:
Billigare Liftkort!
Rydellen sa:
Hellberg

må väl // Emil
vafan är det int sossarna har gjort var fjärde år då jo höjt studiebidraget innan valet. det är vell ändå mer synligt, du säger ju att det är så lite så det inte märks, nej då så, var glad, visst det kommer inte märkas myckt men det kommer märkas.

Tillbaka
Topp