billigaste alpresan

billigaste alpresan
Hej jag undrar var man skulle kunna hitta den billigaste alpresan fast fortfarande med bra skidåkning både puder och pist. Resan planeras runt vecka två eller nån gång då. Resan är för cirka tio pers, någon som har något bra tips?

billigaste alpresan
UCPA är billigt. Betalar 7500 för min all inclusive vecka i Val Thorens. Rollinsnow är med billiga men där ingår inte allt vilket gör att priset kan komma upp i samma som UCPA och över. Är man 10 pers är ju också möjligheterna stora och hyra en/två lägenheter och komma undan med billig boendekostnad.

billigaste alpresan
är ni en större grupp skulle jag rekommendera att kontakta de researrangörer på orten ni vill till och kolla om de har någon schysst deal för stora sällskap. lite beroende på resmål och resvana kan det även vara en idé att kolla direkt med någon boendeagentur på orten – vecka två räknas som lågsäsong och då kan det gå att hitta riktigt billiga lägenheter om man har tur. detta är dock lite avhängigt av möjligheten att transportera sig till/från orten på ett billigt och inte allt för tidskrävande sätt.

som jag ser det:

paketresa med eller utan käk = hyfsat billigt, minimalt fixande på förhand för er som reser, om något skulle hända under resan (skador, stöld o.dyl) kan ni få hjälp av personal på plats.

fixa själv = kan gå att komma undan ännu billigare, men då krävs lite jobb från er sida vad gäller att hitta och synka resa, boende osv, och ni har inte tillgång till reiseleiters som pysslar om er på plats.

vilket ni föredrar vet inte jag, men har ni inte varit i alperna innan så skulle jag säga att paketresa är bäst. :)

Snödjup

Tillbaka
Topp