Billigaste skidorna i Sverige?!

• Trådstartare Trådstartare MikeMike
  • Start datum Start datum
M

MikeMike

Guest
Låt oss ta reda på vart man hittar dom billigaste freeride skidorna i Sverige. Alltså inte på rea utan
vad kostar dom rakt upp och ner i butiken. Svenska webbshopar får också vara med, skidor hos SC
vet vi redan vad dom kostar så det behöver vi inte ta upp här

Senast ändrad:
Oj vad kul du var...

All skidbutiker kan väll inte bara köra efter listpriset. Nåm måste väll ha bra priser på lagg även i Sverige?!

Goodhaskis!! Beställde 181an förra veckan men var visst slutsålda. Får mina i mitten av december!
Ska testa 181an först. Om dom håller vad dom lovar så köper jag nog 191an oxå.

Naturkompaniet i Östersund har bra priser på en del Völkl och K2 lagg. Kommer inte ihåg exakt men 5500:- för nya Gotama med Marker 14 tror jag.

Åre Äventyrsbutik har grymma priser på K2 och Black Diamond skidor. K2 The Seth med Diamir Freeride+ binding för typ 7 lopper. K2 Work Stinx med telisbinding för 5700 eller nått sånt, BD Lyric med telisbindning för 6200:-. Så vist finns det billiga skidor att få tag på.

är du ute efter dom billigaste, alltså dom som kostar minst pengar, eller dom som är billiga jämfört mot vad dom egentligen borde kosta?

Fått för mig att Sportlagret ligger bra till i priser,
för mina PE gav jag 3850kr inkl bind (marker), vid rean gick den ner till 2750kr.

MikeMike sa:
Åre Äventyrsbutik har grymma priser på K2 och Black Diamond skidor. K2 The Seth med Diamir Freeride+ binding för typ 7 lopper. K2 Work Stinx med telisbinding för 5700 eller nått sånt, BD Lyric med telisbindning för 6200:-. Så vist finns det billiga skidor att få tag på.
Låt mig bara undra för en kort stund. Hur kan man tycka 7000 spänn är billigt för en skida?
GIvetvis är allt realtivt och summan pengar man har att tillgå varierar, men personligen anser jag 7000kr vara ett rån, tokiga påslag för att betala dyra hyror på attraktiva lägen. Dessutom utgår säkerligen löner med hårwaxtillägg till personalen så den ska se extra stekig ut. Nej! låt oss slå ett slag för e-handeln!

Dessutom undrar jag hur en K2 The Seth med diamir freeride + bindning ser ut. Är det två bindningar på den då eller? monoski?

Best regards...

Backcountrybob sa:
MikeMike sa:
Dessutom undrar jag hur en K2 The Seth med diamir freeride + bindning ser ut. Är det två bindningar på den då eller? monoski?

Best regards...
Well, den nya Diamiren heter ju faktiskt +, eller som man kanske ska skriva, Plus.... Vilket antagligen förklarar en del BCB...

MarkusO sa:
MnO sa:
Här har du ett par billiga freerideskidor:
http://www.blocket.se/vi/10234443.htm?ca=18_s

Dom gröna menar jag då. Inte dom andra dyrgriparna som ligger bredvid. Atomic ARC är ju erkänt bra grejor :)
Notera att Markerbindningarna på de grüna är oanvända också. Det drar ju upp priset en del. 50 spänn känns billigt ändå. Kan de vara stulna?
Men kan ni ingenting om skidutrustning? Markerbindningar är ju skit! Man kan ju inte köpa lagg med Markerbindningar.
En kompis till migs kusin har ju ett par K2PE med Markerbindningar som lossnar i gröna linjen i Björnens Dreampark när man landar fakie efter en dubbel kangarooflip.

Tack för tipset Dustie. Det visste jag inte. Då ska jag nog leta efter nåt annat.

fast.... Det är nåt med färgen asså...

Markus:
Ja laggena är det väl inget fel på? Men du måste ju ändå montera av bindningen för den är ju inte "true center" och då kan du ju slänga på en Look pxhomosex18jibbwidebreaks istället!
Fast du kanske ska ha dom som puderspjut och du funkar det ju inte med "true center"?

Tillbaka
Topp