Billigt boende Aosta-dalen

Backside

Aktiv medlem
Tänkte flyga med Ryan air till Milano och där hyra bil för att åka till Aosta-dalen. Är det nån som har koll på var jag kan tänkas hitta RIKTIGT billigt boende där?
Söktips på nätet mottas tacksamt.

Motiverat inlägg då flyget inkl transfer till Skavsta går på ca 1000:- t.o.r. Jag reser 22/1 - 31/1 med RyanAir.

Billigaste bilhyra efterfrågas också? Hertz via RyanAir = från ca 290 EURO / 9dygn
...........................................................................................................................................

Jag och fyra till ska till Cervinia (matterhorn) under sportlovet, där ska vi bo en i 5 bäddars lägenhet i en vecka som gick på 6000 kr, www.schuss.it. Vi som ni, ska också flyga med ryan air till Milano, doch vet vi ej hur vi ska ta oss från Milano till Cervinia. Någon som vet ifall det går tug/bussar direkt till Cervinia? 290 euro känns lite väl dyrt eftersom vi bara ska åka dit och tillbaks från milano...

Hyrbil: Kolla om ni kan få hyrbilen med EJ FRIA MIL. Då ni har 18 mil upp och 18 mil tillbaka (beroende på flygplats) och skall hyra i 9 dygn borde priset vara möjligt att pressa ned (40 km om dagen för kanske 1,50 kr/km gånger 150 kr dygn) närmare 1900 kr. Inte mycket men det räcker till en några öl i varje fall. Välj också en disel som går snålt.

Boende: Fixa första natten och jaga sen omkring på plats. Pruta: Det är inte högsta säsong. Knö ihop er (visa er bara 2 och två)

:)

Holiday Autos finns på alla större flygplatser i Europa (i praktiken Europecar eller annan uthyrare). Har hyrt av dem i Frankrike och funkade utmärkt, bilen kunde hämtas på flygplatsen. Kostade strax under 4000 SEK har jag för mig, för 16 dagar med fria mil för en mellanklassbil (Citroen Xsara). http://www.holidayautos.se

I Italien är Holiday Autos ofta Maggiore. Deras minsting använde jag i exemplet ovan. Bör bli runt eller under 2000 pix.

Hej

Skulle ni hitta något bra boende men har en plats över som vill få uthyrd. Kolla då med mig, jag kanske slänger mig in i bilen och kommer..... :)

Påbörjar min resa den 18/1 till Engelberg men har sedan inget bestämmt.

Hoppas vi hörs! Liaw@spray.se eller +4670-7708064

MVH /Anneli

Tillbaka
Topp