Bindning till Armada JJ

Bindning till Armada JJ
tjenare sugen på att skaffa puder/offpist lagg :) åker egentligen mest bräda men en då...
har bestämt mig för ett par JJ 175cm och skulle behöva någon bra men inte fullt så dyr bindning till dessa.
är ganska så bekant köpare hos den "blå tomaten" och har därmed hittat ett par rossignol axial2 xxl fluo som jag tyckte såg bra ut kommentarer på de ?

jag:
175cm
75kg
kommer åka offpist men en del hårt packat också
som sagt priset får gärna vara lägre, ut över de vill jag ha en lätt och lekfull bindning

Bindning till Armada JJ
AugustAhlnas sa:
Vad kostar skidan utan bindning respektive med bindning?

https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=110721 kanske vore ett alternativ. Finns mer att finna på köp och sälj. Sen behöver du en bredare stopper men det kostar inte mycket.
tror skidorna ligger på 5300 och bindningarna 1700 ungefär
föredrar nytt ;) vill bara inte att priset ska bli 2500 och uppåt på bindningen

Bindning till Armada JJ
Då skulle jag rekommendera conrad 669 euro JJ + Atomic STH2 13 inkl frakt borde bli knappt 6000kr totalt.

Bindning till Armada JJ
viktor9409 sa:
AugustAhlnas sa:
Vad kostar skidan utan bindning respektive med bindning?

https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=110721 kanske vore ett alternativ. Finns mer att finna på köp och sälj. Sen behöver du en bredare stopper men det kostar inte mycket.
tror skidorna ligger på 5300 och bindningarna 1700 ungefär
föredrar nytt ;) vill bara inte att priset ska bli 2500 och uppåt på bindningen
Jag hade föredragit rejäla grejer istället för att köpa nytt och sen välja sämre bindningar för att pengarna ska räcka. Hellre en 2 år gammal Audi än en helt ny Ssang Yong.

Bindning till Armada JJ
Det behövs inte bredare stoppers, han har skrivit fel mått. Salomonstoppers som är grå i ändarna är 115mm.
Sen håller jag med August, hellre beggat bra än nytt sämre!

Och snälla, tänk över ditt skidval... Det finns betydligt vettigare val än JJ, och köp längre längd! Line SFB är mkt lämpligare t.ex.

Bindning till Armada JJ
Carled sa:
Det behövs inte bredare stoppers, han har skrivit fel mått. Salomonstoppers som är grå i ändarna är 115mm.
Sen håller jag med August, hellre beggat bra än nytt sämre!

Och snälla, tänk över ditt skidval... Det finns betydligt vettigare val än JJ, och köp längre längd! Line SFB är mkt lämpligare t.ex.
Smaken är som baken som man brukar säga, som sagt har BESTÄMT mig för ett par jj så sluta ge massa tips på annat de finns däcket bättre grejer men de hör de ju alltid.
längden däremot vet jag ej 185 för låter långt för korta mig?, sen pris frågan skit i den då om man ska behöva höra massa tjafs om biligt nytt och begagnat , är liksom inte korkad -.-', bättre Me ett konkret svar vilken bindning skulle jag behöva!

Bindning till Armada JJ
viktor9409 sa:
bättre Me ett konkret svar vilken bindning skulle jag behöva!
Salomon STH/STH2 12/13/14, Tyrolia 12/15, Marker Griffon, Look px12/14 alternativt P14. Köp den du får bäst pris på alternativt den du tycker är trevligast av valfri anledning. Givetvis med rätt bredd på stoppers.

Senast ändrad:
Bindning till Armada JJ
viktor9409 sa:
längden däremot vet jag ej 185 för låter långt för korta mig?
Däremot tycker jag 175 låter kort för dig för en så pass rockad skida. Jag skulle gå på 185 utan att tveka.

Griffons korta nos och vertikalt stående häldel sägs centrera vikten en aning jämfört med konkurrenterna, vilket därigenom skulle höja scoren för "lätt och lekfull". Hur mycket skillnad det känns i verkligheten mot ex STH12 vette tusan. Håller annars med Jarle, välj vilken som av de han räknar upp.

Bindning till Armada JJ
xSooLx sa:
viktor9409 sa:
längden däremot vet jag ej 185 för låter långt för korta mig?
Däremot tycker jag 175 låter kort för dig för en så pass rockad skida. Jag skulle gå på 185 utan att tveka.

Griffons korta nos och vertikalt stående häldel sägs centrera vikten en aning jämfört med konkurrenterna, vilket därigenom skulle höja scoren för "lätt och lekfull". Hur mycket skillnad det känns i verkligheten mot ex STH12 vette tusan. Håller annars med Jarle, välj vilken som av de han räknar upp.
Tack tack klockrent svar då har jag lite koll, blir väll 185 isåfall :)

Tillbaka
Topp