Bindning till trs?

Mike77

Ny medlem
Hej!

Har tidigare åkt med cartel bindning men vill ha nått mjukare nu när jag äntligen skaffar en rocker bräda. Lib tech trs 157. Har kollat på Union Contact som ju verkar bra med bara 19% anläggningsyta mellan bindning och bräda vilket ska ge mycket rörlighet i sidled, kan det va nått och finns det fler liknande lösningar och vilken är bäst? Har sett att Burtons nya cartell Restricted har typ bruten bottenplatta vilket ska ge lite av samma effekt men jag är rädd att deras lösning är sämre än Unions. Någon som har bra tips?

Mike77

Ny medlem
Mjukare än cartel som jag kör på nu men tillräckligt bra respons för op och pist. Medel hård kanske... Har aldrig haft mjukare än cartel så jag har inte så bra koll. någon speciell fluxmodell du tänker på?

T

Thomsson

Guest
Flux titan rk30 är mjuk som tusan, men nånting mittimellan cartel och RK30 är TT30.

Jag är nöjd med mina tt30.

T

Thomsson

Guest
Du får ju tänka på att TRS inte är en mjuk jibbräda så jag skulle inte ta en jättemjuk bindning som rk30 eller contact.
Du vill väl ha lite respons i sidled också?

Jag hade RK30 som är mjuk som tusan på min gamla evil twin och det gick inte att pressa for shit.

Andreas80

Ny medlem
Bytte från cartel till tt30 i vintras (jag med), största skillnaden mot cartel tycker jag är höjden och vinkeln på bakkappan.
tt30 är en bra bindning har inte haft några problem med den, den har funkat till allt.
Det var dock lite ovant med en så pass låg bakkappa på en sån styv bindning när man är van med cartel.

delta

Aktiv medlem
Kolla in Rome bindningar de har försökt tänka till med tekniken för tweak.
Kolla in forumbindningar de har också flexplatta.
Burton Malavita men tyvärr i EST varianten har försökt lite nya grejjer med. Cartel restricted har en fet heelstrap isåfall kanske snarare någon annan bindning från dem med smalare heelstrap och/eller mjukare bakkappa.

delta sa:
Kolla in Rome bindningar de har försökt tänka till med tekniken för tweak.
Kolla in forumbindningar de har också flexplatta.
Burton Malavita men tyvärr i EST varianten har försökt lite nya grejjer med. Cartel restricted har en fet heelstrap isåfall kanske snarare någon annan bindning från dem med smalare heelstrap och/eller mjukare bakkappa.
Jag har ett par Rome Targa från 2007 som jag verkligen gillar men det bästa med Rome är kundservicen.
Jag råkade ha sönder en tårem och allt man gör är att gå in på deras hemsida och fyller i ett formulär: vilken del, hur snabbt man måste ha den etc. För mig tog det 3 eller 4 dagar. De skickade den gratis från Tyskland tror jag det var. Jag hade köpt bindningen i Kanada men de frågade aldrig efter ett kvitto iaf. De svarar på mail på ett par timmar.
Grym service.

smejen

Ny medlem
Union Foce bindningar kontra Flux TT30 ?

Skall nog köpa mig en Lib Tech Attack Banana EC2 161cm Wide alternativt Gnu Riders Choice C2BTX 162cm wide.

Peace

Andreas80

Ny medlem
Valde mellan dessa för mig blev det tt30 som jag är nöjd med

Union force har ju ställbar häl loop, högra bakkappa men sämre tå spänne ?

I

IngemarH79

Guest
Inte för att det brukar vara något problem nu för tiden men du kanske ska kolla att skon passar i bindningen

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp