Bindning till Völkl Deacon 80

Grono

Medlem
Hej, köpte ett par nya Völkl Deacon 80 på Depor Village. De har dock missat att skicka med bindningarna och har en helt usel kundservice. Kommer inte hinna få några bindningar tills jag ska iväg så tar gärna tips på billiga bindningar som passar dessa skidor som jag sätta på provisoriskt. Har kollat begagnat men hittar inga av den skjutbara modellen som Deacon skidorna kräver. Mvh Niclas

Tyvärr så är det bara bindningarna till Deacon80/84 som passar, så det funkar inte med några andra.

Ha ha, såklart. Då är jag rökt alltså. Jag har sökt på bindningsnamnet men inte kunnat se att nån säljer dessa. Läste att de är samma system som på hyrskidor men det kanske inte stämde. Har nån tips på nån bindning som kan passa så please shoot!

Ha ha, såklart. Då är jag rökt alltså. Jag har sökt på bindningsnamnet men inte kunnat se att nån säljer dessa. Läste att de är samma system som på hyrskidor men det kanske inte stämde. Har nån tips på nån bindning som kan passa så please shoot!
Bindningen är ihopbyggd med skidan, så ingen annan bindning funkar. Det är samma system på vanliga köpeskidor som hyr, ärligt talat så är det "vanliga" modellen de kör med på hyran.
Så det enda som du kan göra är att kontakta någon hyra och höra om de har några trasiga skidor med hela bindningar liggandes

Så får du annat tips, så ge tusan i det, det kommer inte funka, tyvärr...

Bindningen är ihopbyggd med skidan, så ingen annan bindning funkar. Det är samma system på vanliga köpeskidor som hyr, ärligt talat så är det "vanliga" modellen de kör med på hyran.
Så det enda som du kan göra är att kontakta någon hyra och höra om de har några trasiga skidor med hela bindningar liggandes

Så får du annat tips, så ge tusan i det, det kommer inte funka, tyvärr...
Super, stort tack för hjälpen!

Kolla in i kartongen en gång till eftersom bindningarna ska ligga i en egen kartong i samma kartong som skidorna. De ska alltså inte vara färdigmonterade i skidorna.

Otroligt om/att du inte fick bindningarna med. Det blir ett stort rött minus för Depor Village. Berätta hur det går.

Otroligt om/att du inte fick bindningarna med. Det blir ett stort rött minus för Depor Village. Berätta hur det går.
Jag lovar att uppdatera. Nu har det gått 2v och de väntar fortfarande på nåt svar från sitt lager. De har fortfarande inte sagt något om att de ska lösa det eller att de tar på sig att det blivit fel. Så jag är oavsett i en situation där jag måste köpa ett par bindningar eller hyra skidor på min skidresa över nyår vilket lär bli pengar jag aldrig får tillbaka. Väldigt missnöjd med dem.

Jag lovar att uppdatera. Nu har det gått 2v och de väntar fortfarande på nåt svar från sitt lager. De har fortfarande inte sagt något om att de ska lösa det eller att de tar på sig att det blivit fel. Så jag är oavsett i en situation där jag måste köpa ett par bindningar eller hyra skidor på min skidresa över nyår vilket lär bli pengar jag aldrig får tillbaka. Väldigt missnöjd med dem.
Köp andra skidor i Sverige och skicka tillbaka de andra. Kommer att kosta lika mycket i slutändan.

Japp, har snackat med en svensk handlare idag. Snålheten bedrar visheten…
Jag köpte mina Deacon80 från Sport-Bittl och det funkade bra. Men risken för segt strul ligger tyvärr alltid i den negativa vågskålen om man köper på postorder.
PS du kommer nog att gilla dem, till sist! :-)

Jag beställde ett par Mantra Jr (inkl montering av bindningar) till ett av mina barn från Skistar i fredags och de levererades i förmiddags med UPS vilket jag tyckte var snabbt för att vara julvecka. De var också jämförelsevis billiga. Bor i Stockholm.

@Grono Vilken Deporvillage köpte du ifrån? Finns i flera olika länder (.de, .net osv)
Jag har nyligen beställt ett par Deacon 80 från Deporvillage.de och dom skickades idag. Mycket snabbt svar från kundtjänst, dom hade skrivit Deutschland på adressen men ska förhoppningsvis vara ändrat till Schweden nu.
Så det är numera en extra nervös väntan på vad som kommer fram och när...

Fler som smittas! Ny epidemi på gång? :unsure: ;)

1640176376363.jpeg

@Grono Vilken Deporvillage köpte du ifrån? Finns i flera olika länder (.de, .net osv)
Jag har nyligen beställt ett par Deacon 80 från Deporvillage.de och dom skickades idag. Mycket snabbt svar från kundtjänst, dom hade skrivit Deutschland på adressen men ska förhoppningsvis vara ändrat till Schweden nu.
Så det är numera en extra nervös väntan på vad som kommer fram och när...
Jag köpte från den spanska siten. 4300kr ink frakt så det var ju ganska stor skillnad i pris. Annars föredrar jag svenska handlare. Har fortfarande inte fått nån vettig hjälp eller några svar av dem.

Jag köpte från den spanska siten. 4300kr ink frakt så det var ju ganska stor skillnad i pris. Annars föredrar jag svenska handlare. Har fortfarande inte fått nån vettig hjälp eller några svar av dem.
Riktigt bra pris (om det varit strulfritt). Samma pris mellan sidorna när jag kollade, 5100 inkl frakt (och 7% rabattkod som google levererade).
Valde tyskland då det brukar vara mer ordning på tyskarna. Engelska sidan (.net) så stod det inte vars det skickades ifrån och frakt från england är bäst att undvika...

Riktigt bra pris (om det varit strulfritt). Samma pris mellan sidorna när jag kollade, 5100 inkl frakt (och 7% rabattkod som google levererade).
Valde tyskland då det brukar vara mer ordning på tyskarna. Engelska sidan (.net) så stod det inte vars det skickades ifrån och frakt från england är bäst att undvika...
Var dina bindningar monterade eller låg de löst i den långa kartongen med skidorna i?

Var dina bindningar monterade eller låg de löst i den långa kartongen med skidorna i?
Inte levererad än, vilket gjorde denna tråd så mycket jobbigare...
Spanskt är företaget, men dom kan ha lager/butiker i olika länder, vilket kan göra skillnad. Står i produktbeskrivningen att bindning ska följa med vilket det säkert gjorde för dig också. Jag väljer att leva på hoppet än.

Köper man något i från England, så får man betala tull och moms på priset. ☝️🧐

Jag hade bevisligen lite tur på min sida. Bindning följde med på mitt köp från deporvillage (skickades från barcelona).
Någon timmes test idag och det är klart lovande men behöver åka in mig lite mer för att se vad dom verkligen går för.

Själv köpte jag nya på plats i Vemdalen. Tur man är aktieägare så man fick 15% rabatt. Deporvillage har fortfarande inte återkommit med nån information till mig trots 5 mail till dem och att 3v har passerat. Blir att returnera dem.
Supernöjd med mina nya skidor hursomhelst. Motsvarar alla förväntningar!

Själv köpte jag nya på plats i Vemdalen. Tur man är aktieägare så man fick 15% rabatt. Deporvillage har fortfarande inte återkommit med nån information till mig trots 5 mail till dem och att 3v har passerat. Blir att returnera dem.
Supernöjd med mina nya skidor hursomhelst. Motsvarar alla förväntningar!
Testa att maila dom i tyskland även om du inte köpt via den sidan på kundenservice@deporvillage.com. Svarade inom någon timme på mina enkla frågor.
Men har du redan ett par kanske retur är bästa alternativet oavsett även om jag varit lite orolig att returnera en inkomplett produkt även om det självklart var deras fel...

Så du köpte de för 4300 (troligtvis tänkt med bindning?) och ska sälja de utan bindning för 4300? Skulle inte du skicka de tillbacka?

Spännande....

De har sagt 2 ggr att de ska hämta dem utan att ha dykt upp. Nu hävdar de att fraktbolaget ska kontakta mig (det var en veckasedan). Planen är att de ska tillbaka men jag har ledsnat lite så jag tänkte att vill nån ha dem utan bindning så varför inte.

Exakt samma sak har hänt mig med Deacon 80 från Deporvillage. Kom idag utan bindning. Kundservice säger att det tyvärr är vanligt pga problem med en "logistics partner". Varför skickade de dig inte bara ett par nya bindningar? Det hoppas jag de ska göra till mig...

/Jonas

Uppenbarligen lyckas de inte hitta bindningarna. Allt är väldigt oklart och informationen från dem är så otroligt dålig. De svarar inte på några frågor och tar lång tid på sig att återkomma. När de väl återkommer är det bara ursäkter och säger att de väntar på svar från logistikavdelningen. Mina skidor blev upphämtade nu i tisdags (på tredje försöket dök de upp). Nu återstår det bara att se om jag får mina pengar tillbaka också.

Förmodligen får du tillbaka pengarna minus "Administration cost" på 418:-. Det var deras förslag på lösning till mig idag. Helt absurt. Och tydligen är det samma problem för alla som beställer Deacon 80/84. Bindningarna är i en annan låda, och den missar de att skicka med. Men att se till att skicka dem i efterhand verkar helt omöjligt. Och de fortsätter sälja skidorna trots att de vet det här.
Jag skrev ett email till VDn idag.

Jag har ett mail där de lovat mig att slippa dessa kostnader. Fick dock ett mail idag att de fått tillbaka skidorna och accepterar min retur. De har dock gjort avdrag för administration cost ca 400 och cancel discount (vad det nu är) på ca 400. Så nu startar en ny omgång mail fram och tillbaka. Har ju bara gått 2 månader nu. Kämpa! Ge mig gärna mailadressen till VDn så ska jag också skriva till honom.

Tillbaka
Topp