bindningar 4 tix 310 z-wert3-10 ?

larzza

Medlem
hej !tänkte köpa ett par atomic metron 9 från conrad , men såg att dom va utrustade med en annan bindning än dom som såldes i sverige.är det någon som känner till denna?vilken tillverkare,eller är den inget att rekomendera.

Senast ändrad:
Inte en aning om vilken bindning det är men DIN 3-10 har den ju i vart fall. Atomic säljs ju med sina "egna" bindningar här, minns inte vilken tillverkare det är dock. Det fanns inga bilder på conrad?

hej jarle !man ser inte bindningarna så bra hos conrad.vågar jag beställa utan att veta om bindningarna är ok? det skiljer 1500 kr,men om bindningarna är skit o går sönder,blir det dyra skidor.

3-10 bindning på metron 9?
Jaa, det är ju en bra kärringbindning...
Fixa en bättre bindning såvida du inte är en svenssonåkande flugviktare.

Bara jag som tycker det här låter som en lustig kombo? Eller måste man gå på en M11 för att få en bindning uppåt 11-12 eller 14?

Larzza borde ge oss lite mer uppgifter, som vikt, läng och åkstil.

Men precis som Nojlas säger så är en 3-10 bindning nog om du väger <50kg och åker oerhört långsamt/försiktigt.

hej!tack för era svar.nu blir jag lite rädd.jag misstänkte at bindningarna va av den sämmre sorten.nu är det för sent,redan beställt av connrad,2par.jag väger 78 kg.o åker agresivt .rammlar dom av när jag åker,går på tidig afterski o glänser med mina nya krypton pro.

Tillbaka
Topp