bindningar till 4frnt från sport-conrad ?

maartin

Medlem
funderar på att beställa ett par 4frnt stl från sport-conrad men har ingen aning om vilka bindningar man ska köpa till. de bindningarna man kan välja mellan är Marker M12, Marker M18, Marker M14 06/07 och Marker M11 06/07.
vilken modell tycker ni man ska satsa på ?

/martin

finns tyvärr bara marker, är inte intresserad av några med "walking system" som det också finns att välja på, men vilka är "ordentlig jävel som håller" ?

skulle tro att alla nästan e lika men högre din.
m11 suger balle iaf. m12 duger dom andra tror jag e lik m12an fast högre din men jag vet inte,

har bara testat M14 05/06 av dom, och dom är väl inte så dåliga som alla säger. har då inte gått sönder än för killen som äger skidorna. men ta nån med nån slags metall i bindningen, eller iaf plattorna. brukar hålla bättre då.

Asså alla marker suger ! dom går sönder i skistopen och den är bygg på samma sätt på alla marker! Är inga jibb bindningar, eller borde inte vara!

Köp en bindning hemma om du hittar. Gick till stadium innan jag beställde från Conrad och frågade om de hade nån billig bindning över. Fick en scratch 140 för 1000kr till mina 4frnt stl.

ajja jag har erfarenhet av m11 den suger hela skiten pajja hela skistoppern o plattan o grejjer. m12 då gick skistoppern av längst ut de svarta

M14 funkar utmärkt om den är rätt inställd, det är bara M11 och M12 som följer med alla barnskidor (läs PE och Fujative) som är kassa... Det är mer metall i M14 och jag är nöjda med mina. Dock så kommer jag nog köra på Look i fortsättningen, främst på grund av vikt och funktion, så gör som pelov tipsade om, kolla runt efter en Look-bindning!

om du kan ta någon annan än dem du nämnde kan du ju alltid ta 4frnt deadbolt 412, 614 eller 816. passar antagligen :P

ska ner på stadium som pelov tipsade om, men någon som vet var kan man få tag på ett par Look bindningar..?

Tror att sport conrad kommer få in fler bindnigar ju närmre säsongen vi kommer. Förra året när jag beställde kunde man iaf välja på fler än marker bindningarna. Så ett alternativ är väll att vänta lite och se om dom får in look bindningarna senare, dom hade förra året så det är nog inte omöjligt att dom får in dom igen. Maila och fråga om u kommer ta in det!

Får dom inte in några bindningar som du vill ha kan du ju gå till stadium som sagt.

Har aldrig haft några problem med mina marker. Kör tydligen på barnskidor? med barnbindningar? (idiot) oavbrutet från november till maj.

var nere på stadium och de hade ett par rossignol 100 plate freeride
axial%20100%20t-plate%20freeride%20w-r.gif

och ett par salomon 850 bindningar.. vilka ska man satsa på av dessa modellerna ? kommer mest åka park..
är det någon nackdel att jibba med en sådan platta som det är i mitten på rossignolen ?

du ska inte ha nå marker shit!.. antingen den du länkat här över.. eller ett par rejäla look bindningar! :D.. dom håller!

ajajaja, jag beställde ett par stl med marker 11 free.. bara skit alltså? men om bindningarna nu går sönder kan man byta till ett par look utan att behöve fylla med massa skit och borra nytt och allt vad man nu kan göra?

jimmy

Senast ändrad:
du kommer få borra nya hål för looken,
m11 kommer gå sönder, elr ja den gjorde de för mig och jag vill inte påstå att jag åker avancerat direkt, mina pajja på en zero spin;) landa lite framåt lutad de ska dom klara men biningen löste ut och skistoppern kördes i marken o så va de klippt hjela plattan som håller fast skistoppern bröts upp,
så dom tjuvlöser också dne e hela bindningen skit typ:P

de tror jag inte att dom gör.. men åk till nån skid shop i vinter å fråga.. dom lär juh veta allt om bindningar å sånt..:D

sodergren sa:
okej, men försämras skidorna eller så om man borrar nya hål?

jimmy
asså om du lämnar in på nån riktig skidshop fiksar dom nog det riktigt, man ska inte ta hålen för nära dom gammla,för då blir dom svagare, annars visst lite men de e nog ytterst ytterst lite. man pluggar ju dom gammla hålen,

någon skidshop i sthlms området ni kan rekomendera? har hört att alpingaraget är fasligt dyra, men det kanske det är värt?

jimmy

Tillbaka
Topp