Bindningar??

Great

Ny medlem
Bindningar??
Hejsan, jag har precis tjackat en Burton t6 162 cm

o nu undrar ja vad man kan rekommendera för bindningar till den eller bara allmänt vad som ni kan rekommendera

jag har 3 st alternativ

Drake Matrix
Drake Podium
salomon s6

ja vad tror ni???

Bindningar??
jag skulle chansa på nå Drake bindningar..dom gör bra bindningar...salomons funkar oxå säkert bra...fan skönt att du väljer mellan riktiga bindningar o inte flow skit ::P

Bindningar??
jo det ser ut att luta mot matrix podium, polarn som har stått i shopen i sälen hela säsongen, har fått in 2 st matrix knäckta, men eftersom jag inte hoppar så mycket (lättar knappt) så måste dom ju duga tycker ja eller ska man satsa på podium????

Bindningar??
Jag skulle rekommendera ett par Flux-bindningar. Har kört med det på min T6 hela säsongen och de har inte krånglat en gång.
Mitt val föll på ett par Flux Advance Pearl White.

Hör med Doughboy här på forumet, han som fixade dem till mig.

kolla in:
http://www.flux-bindings.com

// Henke

Bindningar??
Jag ska precis köpa ett par flow-bindningar och pjux, men jag gör det inte för att jibba med...
Tror att flow gör det bästa systemet för softboot freeride, så länge man inte ska ta av sig brädan i brant sluttning, men då får man väl införskaffa ett par pump-spännen....
jaja

Bindningar??
Jag förstår inte hur man kan köra med flow!
Jag måste ha full spännkraft i alla led, bootsen måste sitta åt hårt. Annars har jag ingen som helst kontroll över tåskäret, snabba svängar osv.

Bindningar??
Har kört med flow förr...man måste ha bra passform, bindning - boot, och dessutom ha plattan så tight att man får sparka in foten. Sen kör jag med hög vinkel på mina heelcaps. När dessa förutsättningar stämmer så sitter jag bättre än jag någonsin gjort utan flow. Får ont i fötterna såklart=)

Bindningar??
Nyansera svaret....vad gör flux bättre än vanliga strap bindningar?
Har kollat på deras hemsida, ser ingen skillnad...

Bindningar??
Det var inte meningen att vara onyanserad. Jag är bara helt stokad över Flux. Jag har testat det mesta i bindningsväg men har aldrig varit med om bindningar som aldrig gör ont och som man sitter så bra i som Flux. Dessutom får man en grym respons om man köper någon av de lite dyrare modellerna. Förmodligen har det med strapsen och vad som finns inuti dem att göra, jag vet faktiskt inte. Det jag vet är att jag numer aldrig behöver tänka på mina bindningar.

Jag har två polare, förutom Heinz p, som under den här säsongen åkt styvt 100 hårda åkdagar på sina Flux. Ingen av dem har behövt byta en enda del på bindningarna! Båda har dessutom bytt till Flux från Burton och båda håller Flux mycket högre än Burton. Den ene av dem säger dessutom att han aldrig kunde åka mer än två veckot i taget innan han var tvungen att byta nån trasig del på sina Burtonbindningar.

Bindningar??
Funderar på om problemet är att jag aldrig åkt med någon riktigt bra vanlig bindning...men en fin flow bindning...
Fan att det ska vara så svårt att testa saker innan man köper dom...
Var kan man få tag på fluxbindningar?

Är det förövrigt någon som formgjutit innerskor till sina boots? Alá alpingaraget?

Bindningar??
Heinz_p:
Det är väl just med Flow som man sitter som bäst! har aldrig suttit så bra i en konventionell bindning, som i en Flow.

Köppte en Ride-bindning i höstas, gör inte det!

Bindningar??
oj oj oj, våga testa något "nytt" kära freeride-vänner!

lyssna på d-doy, han har koll. min käre bror körde även han flux hela säsongen och var sjukt nöjd. dessutom är dom grymt snygga nästa år ;)

själv har jag under den gångna säsongen kört burton cartel (en jävla miss, besviken), ett par technine (helt okej) och slutade med AGENCY vilket var en positiv överaskning. jävligt sköna.

köp vad ni vill men snälla tänk på att det finns andra bindningar än dräjk och flåou.

Bindningar??
Det ni ska tänka pa när ni köper bindningar är att det ska vara lätt att fa tag i reservdelar, bindningar har en tendens att ga sönder,
Strapsen pa vanliga bindningar (tänderna när man spänner hart, bryts om man trampar pa dem i kallt väder). Lasmekaniken bak pa flow bindningar.
Men allt kan ga sönder, och kommer att köra det, om man gör aggresivt och inte undviker varje klippa, rail, kicker som finns där ute. De kommer oxa ga sönder just pa den soliga dagen med 1m puder, da vill man att reservdelarna finns i första butik man gar in i.
Köp därför inte bindningar av okända märke.
Jag kör själv Burton C60 bindningar, har kört andra bindningar oxa inkl. flow och de har alla bra/daliga egenskaper, det beror helt pa vad man själv föredrar och prioriterar.

Bindningar??
Weppa,

Man kan ju knappast kalla Flux för okänt märke, men det kanske inte var det du syftade på. Det man ska tänka på när man köper bindningar är väl att köpa bindningar som är bekväma och framför allt att de håller. Om man redan från början måste tänka på att det ska vara lätt att få tag på reservdelar så måste väl nåt vara tokigt, eller?

Jag sponsrar två åkare som under säsongen har kört 100+ dagar. De kör hård parkåkning med mycket hopp och rails och deras friåkning är inte precis mesig heller och ingen av dem har behövt byta en enda del på sina Fluxbindningar under hela vintern. Båda har åkt på Burtonbindningar innan och var då tvungna att byta divere delar titt som tätt. Dessutom har jag sålt bindningar till två andra personer som båda spenderat hela vintern i alperna och ingen av dem har heller behövt byta delar på bindningarna.

Bindningar måste inte gå sönder hela tiden!!

Bindningar??
Jag kör på flow pro C Carbon från 2004 och ett par Burton Sabbath pjux. Flow smiskar lätt dom flesta bindningar (har bla testat Burton och Drake). /Anders

Bindningar??
Jag kan också rekommendera Flux varmt. Har kört med ett par Advance i vinter och jag är mycket nöjd. Skönt att kunna dra åt spännena riktigt hårt utan kramp eller värk i fötterna.

Föresten Doughboy, kommer man kunna köpa capstraps löst i vinter?

Bindningar??
Hmm, jaja, ja köpte ett par drake matrix iallafall, mest pågrund utav att ja fick hyfsat pris på dom 1250kr för bindningar och 3750 för brädan en burton T6, måste va hyffsat eller???

Bindningar??
Doughboy: Är jag en av de två andra personerna eller=)?

Nej, jag har inte haft något strul alls. Inga straps som slitits eller skruvar som lossnat, jag har inte heller åkt särskillt snällt i vinter.
Spännena har börjat slitas lite men är fortfarande utmärkta. Jämfört med Burtons spännen som slits efter 2-3 veckor och därefter är oanvändbara.

Nej, endast positiva erfarenheter av Flux och även Doughboy som skötte frakten/köpet mycket galant.

Bindningar??
jo man ska prova nya saker som ingen annan har men jag har fastnat för burton p1 bindningarna. hade p1md förra året och p1 i år och ingen av dessa bindningar krånglade nått så jag tycker dom var riktigt bra och sköna som fan! inte så jävla många som har den modellen heller vad jag set =)
men flux och tech9 verkar nice dom också

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp