Bindningar

HeadMojo70

Ny medlem
Bindningar
tjenare!

införskaffat ett par völkl wall förra årets modell och ett par marker 11 free ingick och jag har läst mycket dåligt om dom så därför valt att skippa dom!!!

vill nu veta några bra bindningar runt 1k -1,5 k då jag har begränsad ekonomi :(
skulle gääääärna köra marker griffon men de kostar ju sin slant... så ge nu bra tips på en schysst bindning som håller !! :D

tack på förhand, peace!

Senast ändrad:
Bindningar
kolla upp salomon STH 12, bra stadig bindning som håller bra!
vill du ha en ännu bättre variant ska du satsa på en sth 14 eller sth 16, dom är lite hållbarare, tyngre och därav kostar dom en slant extra.

kan hur som helst starkt rekomendera salomon, det är dom bästa om du ska ha bindningar enligt mig, flest olika reglage och inställningar som för att man ställer in bindningen efter din pjäxa. Detta kan man inte göra på dex en griffon eller duke från marker.
/jeppe

Bindningar
håller med jeppe, salomon bindningarna är sjukt värda sina extra slantar jämfört med marker. Tro mig har kört på båda och än så länge har marker visa sig vara bullshit. Enligt mig såklart, vissa gillar ju marker, vissa inte. Look är också sjuk kvalité, men ack så tunga, vet inte om alla modeller är tunga dock.

Lita på jesper!

Bindningar
Grejen med Salomon är att du måste upp till STH14 Driver för att få den fina kvalitén. De modellerna under är bra, men inte mycket bättre än det vanliga från de andra tillverkarna.

För 1000-1500:- får du tokgrymma beggade bindningar. Varför inte ett par FKS155? https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=47048 Som hittat enligt mig! Läs dock på om bindningen så att du är beredd på att du kan få böja bromsarna.

Jag själv kommer köra ett par FKS155 på mina Dumont-skidor, och jag är inte direkt känd för att vara okräsen när det gäller bindningar... ;-)

Bindningar
Nackdelen med FKS155 är att den har mkt högre elasticitet än de andra alternativen som nämnts och att det är en bindning helt i metall.

Såvida man uttryckligen inte vill ha hög elasticitet och bindning helt i metall, bör man skippa det.

Har sagt det förr och säger det igen, man kan inte rekommendera bindningar utan att åtminstonde veta VIKT och SULLÄNGD.

Så, HeadMojo70: Vad väger du, vad har du för sullängd på pjäxan, hur gammal är du och hur åker du?

Bindningar
jag har köpt völkl wall (förra årets) och då skippade jag också marker 11.0 bindningarna och köpte marker griffon istället.. men jag fick marker griffon för bara 1000 kr (nya modellen). så dom är inte så dyr..

Bindningar
du kan få köpa ett par atomic FFG 14 som är samma bindning som salomon sth14 .(salomon tillverkar atomics bindningar)

1500 kr.

Dom är helt oanvända. ligger i kartong. om du bor i sthlm .

Bindningar
HeadMojo70 sa:
Vad tycker ni om Rossignol Scratch 120 ?
Är den något att ha?

http://www.skidbutiken.com/~J6gix0000003/?Y999=PIF&Y104=RC80093

gillar looken på den nå grymt!

ligger på 1595:- på skidbutiken.com
En helt okej bindning som är minst lika bra som andra märken i den prisklassen. Många jibbers som kör på denna (samma som Look px12). Själv använder jag ett par Rossi Scratch 140ti på ett par skidor och jag har aldrig haft några som helst problem med att dom går sönder eller tjuvlöser o.s.v.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp