Bindningar?

MartaSemb

Ny medlem
Bindningar?
Kan nån vara snäll att hjälpa mig?

Jag behöver bindningar till mina nyinköpta och väldigt shiny Salomon Shogun.
Liten och nätt tjej på 170 cm och 55 kg som åker mellan medel och avancerad. Sugen på Salomon men har ingen aning om hur jag ska hitta rätt i djungeln. Kompass och karta någon?

För att tydliggöra: behöver råd och hoppas goda råd inte är alltför dyra!

Ciao
Lisa

Bindningar?
Mina tips till dig ær som føljer.
Marker Griffon
Salomon STH14Driver

Det ær de bindningarna just nu som ær de bæsta i det segmentet som du søker.

Bindningar?
Ta STH12 Driver istället för STH14 så slipper du riskera knäna! Både griffon och nya STH12 är grymma för lättviktare som inte dödar bindningar!

Bindningar?
Jag lurar på salomon sth12 efter en del andra goda råd...tackar och bockar. Griffon har jag fått väldigt blandad feedback på så jag är lite skeptisk...Salomon 1, Marker 0.

Bindningar?
Observera att det MÅSTE vara driver-modellen med den bättre tån, annars är den lika kass/racklig som vilken annan 12-dinare som helst!

Bindningar?
Jag har ett par skidor med STH 12 och det andra paret med griffon. Känner ingen vidare större skilnad på dom båda så du kommer vara nöjd med vilken som tror jag. Är du dock inne på salomon kan du ju lika fortsätta på dom...

Bindningar?
Jakob_Sanne sa:
Salomon 920 är hårda och bra, tror de passar din köttiga åkstil. Kan köpa hem ett par från Salomons hemland om du vill?
Tycker de släpper lite lätt. Svarva några metallhylsor och släng i istället för fjädrarna, gör underverk!

Senast ändrad:
Bindningar?
MartaSemb sa:
Och vad går ett par såna godingar på där nere?
Snyggt hår btw.
Tack, jag har odlat det själv. Får se vad jag hittar när jag drar förbi Sallanches men jag kan kolla vad som säljs på loppisen här i byn. Förresten, tänk på att små fötter kräver bättre bindning, 14 är nog bättre än 12. Och inte tänkte du väl väga 38 kg efter en hel höst med brutala knäböjspass på gymmet?

Bindningar?
Jakob_Sanne sa:
Salomon 920 är hårda och bra, tror de passar din köttiga åkstil. Kan köpa hem ett par från Salomons hemland om du vill?
S920 är en bra bindning för sittkissare ja.
Vi riktiga tuffingar kör Marker comp 30.0

Skönt att åka runt och veta att knäskålarna vrids sönder innan bindningen löser ut... :)

Bindningar?
Nojlas sa:
Jakob_Sanne sa:

Skönt att åka runt och veta att knäskålarna vrids sönder innan bindningen löser ut... :)
Biomekaniska utlösningsfunktioner is da shieeeet?

Bindningar?
Jakob_Sanne sa:
MartaSemb sa:
Och vad går ett par såna godingar på där nere?
Snyggt hår btw.
Tack, jag har odlat det själv. Får se vad jag hittar när jag drar förbi Sallanches men jag kan kolla vad som säljs på loppisen här i byn. Förresten, tänk på att små fötter kräver bättre bindning, 14 är nog bättre än 12. Och inte tänkte du väl väga 38 kg efter en hel höst med brutala knäböjspass på gymmet?
Nä du undrade ju om jag höll på att bulka upp redan när vi var i stapeln så jag antar att det går åt rätt håll. Landar väl på en nätta 65 när den här spinningsäsongen är över- thighs of thunder. Vore snällt om du ville kolla - släng iväg ett mess om du hittar nåt intressant så får vi se.

Bindningar?
Jarle sa:
Nojlas sa:
Jakob_Sanne sa:

Biomekaniska utlösningsfunktioner is da shieeeet?
Jag är sittkissare, jag är tjej.

Tillbaka
Topp