bindnings å pjuck problemas

BenganG

Ny medlem
tja!
jag e en kis som glider twintip skidor (modell fischer airstyle)
å nu undrar jag om man ska ställa bindningarna för lägre vikt än vad man väger eller högre när man ska trixxa.. jag e 180 å väger kanske 65 kilo.. alltså ingen tungviktare..

å sen till pjuxxen.. har nån tips på ett par skyssta pjucks? dom ska vara mjuka så man kan trixxa med dom men inga tantpjucks.

Tjenare!
I botten och ett halvt varv tillbaka... Hör med nån sportaffär och låt ställa in dem åt dig om du känner dig osäker. Väger 65kg och e 175cm lång. Satt mina på 9 nu, lite högt men det ska ju som sagt inte smyglösa...

Salomons nya "pro-model" verkar riktigt bra. http://www.salomonski.com/se/home.asp
Du ska i alla fall inte ha en pjäxa som är får hård om du ska trixa mycket.. "pro-model" ligger på 95 i flex, vilket kan vara lite klent om du ska nöta pist men alldeles perfekt om du ska tillbringa mer tid i luften än på snön, skönt att värma dem också...
Ha det fint!
// Tajgern

Tjena!
När du köpte skidorna fick du bindningarna inställda efter din vikt och åkskicklighet, om du sedan ändrar inställningen gör du det på eget bevåg men skruva aldrig ner den lägre än vad den stod på när du köpte, då löser dom bara lättare och du dammar fejset i sockret.

Tillbaka
Topp