björkis

Hxnna

Ny medlem
björkis
hallå,
är det någon som hat säsongat i björkis? är det bra? vart kan ni annars rekomendera om man vill ha bra skidåkning men ändå inte helt dött på kvällarna? helst i svealandet, lr norge.

björkis
öh... party är väl inte precis det första man förknippar med björkliden... men om du har lagt ribban där så tycker jag att du ska göra säsong i ramundberget, helt enkelt för att det har sveriges mest tilltalande anläggning. nära till funäsdalen by, området i sig har ju allt. utom möjligen 2500 meter fallhöjd... :)

Senast ändrad:
björkis
Hej!
jag ska säsonga där i vinter/vår (-09). Alla som ja snackat med säger att det blir som en enda stor familj och att de har trivts där = )

björkis
Haha förstår verkligen inte hur folk vill säsonga på en ort som björkliden... okey, åkningen är helt okey men utanför så finns det ju bara ett par stugor, ett hotell med pub och två flipperspel. Kan säkert stämma att stämningen blir bra, som Guzz89 sa men är man ute efter lite drag är det inte första stället man tänker på! :P

björkis
Om målet med att säsonga är att det ska vara bra party så är inte Björkis det mest ultimata.
Om man däremot vill åka mycket skidor och tura mycket så är det verkligen ett av de ställena dit man ska åka till.
Men party, nej.

björkis
precis kan nog hålla med om föregående talare, men om man som sagt söker efter ett lugnt och familjärt ställe att säsonga på är det nog det rätta :)

björkis
Lee-nus sa:
öh... party är väl inte precis det första man förknippar med björkliden... men om du har lagt ribban där så tycker jag att du ska göra säsong i ramundberget, helt enkelt för att det har sveriges mest tilltalande anläggning. nära till funäsdalen by, området i sig har ju allt. utom möjligen 2500 meter fallhöjd... :)
Hmmmm, man blir i alla fall glad när någon påstår att en by i östra Härjedalens glesbygd har allt. Då finns det hopp för Norrlands inland, äntligen kanske vi kan få Österlenarna och Lindingöborna att flytta ut i utbygderna igen och rädda Sverige undan urbaniseringens elakartade effekter.

Senast ändrad:
björkis
centralbyrakraten sa:
Lee-nus sa:
Hmmmm, man blir i alla fall glad när någon påstår att en by i östra Härjedalens glesbygd har allt. Då finns det hopp för Norrlands inland, äntligen kanske vi kan få Österlenarna och Lindingöborna att flytta ut i utbygderna igen och rädda Sverige undan urbaniseringens elakartade effekter.
min käre centralbyråkrat,

jag tror att du missade poängen.

björkis
centralbyrakraten sa:
Jahaja, och vad var poängen?

Från en centralt belägen centralbyråkrat, direkt från metropolen Abisko som nästan har allt.
"är det någon som hat säsongat i björkis? ...vart kan ni annars rekomendera om man vill ha bra skidåkning men ändå inte helt dött på kvällarna?"

är det något av ovanstående du inte fattar kontra det jag skrev?
att om man sätter ribban där så kan man lika gärna söka sig till funäsdalen. det innehöll alltså även en rekommendation på en ort med bra skidåkning.

småsura hälsningar från en liten håla som i folkmun kallas blöteborg.

björkis
Ja och då svarade jag:

centralbyrakraten sa:
Vilket kan tolkas som en dissning av din uppfattning av området eller en tappat poäng. ;-)

Från en centralbyråkrat som inte känner någon sorg för Göteborg.

Tillbaka
Topp