Black Crows Anima?

Johan23

Aktiv medlem
Black Crows Anima?
Någon som testat Black Crows Anima än? Skulle vara intressant att höra lite åsikter.

194.3 cm 143/115/129 mm 21 m
188.4 cm 143/115/129 mm 21 m
182.1 cm 142/115/126 mm 21 m
176.8 cm 140/115/125 mm 21 m

Senast ändrad:
Black Crows Anima?
Ja den verkar onekligen trevlig, tror dock att den kommer till handeln först i höst, med få undantag. Noctan och Atris är ju superpoppis och ett mellanting gör säkert succe

Black Crows Anima?
Jag såg det där tidigare och det var då jag blev lite nyfiken på den. Har ett par Atris och letar ett större komplement till dom. Bredare, mindre sväng och gärna lite hårdare.

Tänkte om någon hunnit smyga in ett test på dom än så man får höra lite intryck.

Senast ändrad:
Black Crows Anima?
ffd4a8d632bafab2ef02eec342beb4e6.jpg

Jag blev bara tvungen :)

Black Crows Anima?
Verkade onekligen intressant men handflexade ett par och blev bortskrämd. Jag vet inte om det var 182 eller 188 men var mjuk, alldeles för mjuk för att kunna kallas charge. Sen visst, man kan inte döma skidor för mkt genom att handflexa men jag vill då inte ha den tailen i en landning... eller den nosen i uppkört men det är ju bara jag.

Black Crows Anima?
Fick samma upplevelse när dom dök upp. Det är charmen med att blindköpa.
Jag lär mig tydligen aldrig :)

Det jag sökte var en större, rakare variant av Atris. Fegade till och med och gick på 188 cm.
Vi får se, handflex har förvirrat klokare människor än mig.

Black Crows Anima?
yiu-han sa:

Det jag sökte var en större, rakare variant av Atris. Fegade till och med och gick på 188 cm.
Aha. Jag som blint trodde att den skulle vara styvare efter att ha sett 8xerCDnKszE]Turdell[/MEDIA] kötta omkring på de i vinter. Det tillsammans med vad som stod på friflyt.no så trodde man ju att det skulle bli ett mellanting mellan Atris och den gamla Sevun.

If all else fails så måste jag säga att Faction Chapter gjorde ett VÄLDIGT bra intryck på mig förra året i kategorin dämpad men ända lite lekfull charger (Charter? :P )

Black Crows Anima?
yiu-han sa:

Hej!
Hunnit testa skidorna än, kan vi få ett utlåtande om handflexkänslan stämde eller ej? ;) Och gärna lite mer än så så klart...

Black Crows Anima?
Jag har bara testat dom i pist och lite uppkört under några enstaka dagar så ha det i bakhuvudet och ta mina åsikter med en nypa salt.

Tip/tail är väldigt mjuka och på mitten är dom rätt hårda. Jag tyckte det gav dom en sorts tvådelad natur som ibland jobbade för varandra och ibland emot varandra. Beroende på vad man ville göra med dom.

Spetsarna var tillräckligt mjuka för att fånga upp alla ojämnheter och ge en "livlig" och ganska "studsig" känsla. Lätt att variera svängen. Samtidigt var dom tillräckligt hårda under foten så att det aldrig blev speciellt dramatiskt eller okontrollerbart när det var lite stökigt.

Gillar man att jibba runt och leka, landa switch och har tillräckligt bra teknik och position för att stå rätt på dom så är det en skida värd att testa.

Senast ändrad:
Black Crows Anima?
Kan jag bumpa denna och fråga om någon mer har samlat på sig erfarenhet på animan?
Tänkte köpa 194cm långa och köra med kingpin.

Någon som vet hur mycket skida man förlorar med vikten om man köper anima freebird 188cm?

Tillbaka
Topp