Black Crows Atris - monteringspunkt?

Har läst flera råd om att montera bindningen strax bakåt från anvisningen på Black Crows Atris. Ni som gjort och vet:
Är det att rekommendera? (nya skidor, ska monteras).
Hur påverkar det åkningen? Gissar bättre flyt.

Åker gärna stort, utanför och så hårt mina 48-års knän klarar. Gillar inte mittmonterat.
Impulsköpte äntligen ett par Atris efter åkt på Black Diamond Impulse, Salomon qst, Extrem Project.

Jag vet inte om just Atris, men jag har gjort precis det på 194 Anima. Två cm bakom rekommenderad linje. Kör aldrig flippy spinny switchy och sånt. Känner att jag står helt rätt på både spannet och skäret nu.

Edit to add: har ett par av fjolårets Corvus på väg hem, och jag ser sannolikheten att montera dem på linjen, dvs på minus 6, som ytterst mikroskopisk...

Senast ändrad:
Hallå @RikardPettersson

Du fick enligt mig oväntat mager respons på din fråga!

Jag trodde fler skulle hoppa in med synpunkter då Atris länge har varit rätt populär.

Kan det bero på att lejonparten av atriskonsumenter är obrydda eller ofrågande angående hur egenskaper varierar med monteringspunkt?

Inte vet jag. Men nån som åker Atris borde ju i alla fall ha något att tycka till om kan jag tycka...

Var är ni?

Edit to add: har du redan fattat ditt beslut om montering Rikard? Vad blev det i så fall?

Tack, ja jag trodde nog också lite lite mer inspel. Körde på fabriksråd, en shift några cm bakom mittpunkt. De kör helt ok. Är i Vindelfjällen Sönderblåst på kalfjället.

De flesta verkar väl montera Atris på rekommenderat eller två cm fram (senare om man är spinny flippy).

Tillbaka
Topp