M
MikeMike
Guest
Black Diamond pjäxor!
Nu har dom kommit, drömpjäxan från BD http://www.telemarktips.com/FirstLook14.html
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jo fast jag är ändå lite förvånad hur de lyckas få in dem på Technica men det är väl en annan fråga.Hasse sa:Kan ha nåt att göra med att det inte finns så många pjäxfabriker i världen... Kolla på Lange, Head, Techninca med flera så ser ni likheterna... Skiljer inte mycket på de flesta. De flesta pjäxor tillverkas i Italien i samma område.
Fatcor är det en touringsko? Ser ut som en vanlig pjäxa. Ingen touring sula på dessa...
//H
Hasses exemplar kommer att flygas från Kina till USA, därefter till Schweiz.MikeMike sa:Hasse: Du vet väll att BD Europa ligger i Schweiz, Så både du och jag får dom därifrån sen kommer dom från Kina och inte USA bara som en till parantes ;-)
...
Tja vi får väll se hur den funkar ute på berget, för kontorsåkning är ingen för mig ;-) Sen har väll BD aldrig varit något av din favorit vad det gäller skidor eller något annat?Skare sa:Det där med 130 i flex är nog enligt BD's egen skala. Det finns ingen enhetlig för alla pjäxtillverkare, Salomon, Lange Nordica etc. Men jämfört med de flesta andra skulle jag gissa 80 i flex. Jag har provat dem (men inte på snö, bara på foten) och de är långt ifrån så styva de behöver vara för liftburen åkning enligt min smak (åker Nordica Supercharger Blower 115).
Kändes inte dramatiskt styvare än mina Dynafit Zzero4 som är mycket lättare, Skarpa Tornado eller Garmonts två tyngre modeller. Dock fördel mot de tre sista att de funkar med Dynafitbindning. Många smarta lösningar som snörningen på innerskon etc, men känns inte 100% finish. De borde fått 6 månader till att utveckla. Dynafits nya svarta motsvarighet känns mer färdigutvecklad och har liknade system med sulan att den både är DIN-godkänd och Dynafitkompatibel.
Det är du som är för tjockHasse sa:Avbeställde mina omelbart. Är alldels för mjuka för att åka i...
Det blev väl ingen lansering av Dalbello virus i höstas eller? Är den på väg till kommande höst istället? Vad menar du är typiskt för en Dalbello när du säger att den inte passar din fot?Skare sa:Om man är ute efter liftburen offpistprestanda med möjlighet att gå på tur, tänk Marker Duke är nog svaret Dalbello Virus. Fanns bara som prototyp på ISPO, utvecklad av Glen. Vanlig Dalbello med lätt innersko, full Vibramsula, rejält gåläge och troligtvis även Dynafitkompatibel. Men inte olika sulor att byta mellan som BD och Dynafit Zzeus. Kommer att presenteras i höst. Synd att inte Dalbello passar min fot!