blades bindingar på twintip.

jibbern

Medlem
hallå har haft en ide ganska länge om att sätta på blades (trickskidor) bindningar på mina scott p3.

va tror ni om de?

Det blir mongo, eftersom att bladesbindningen kommer högre upp,, det vill man inte ha på en jibbskida. Dessutom har bladesbindningen ingen skistop eller utlösare.

kan ju bara säga att de inte kommer bli så bra..
men visst.. prova du.. såg nån bild på en som hade de förut

Grovsing_Adrian sa:
Det blir mongo, eftersom att bladesbindningen kommer högre upp,, det vill man inte ha på en jibbskida. Dessutom har bladesbindningen ingen skistop eller utlösare.
Du har dock en lina runt varje ben ungefär som med snowboard.

det är ju som att sätta ett juver från en ko på en häst. helt åt helvete

jo men gör det! det kan bli kul! om du är världens bästa och aldrig ramlar, så skulle de säkert vara asa tufft!
om man vill att båda benen ska gå av på mitten och ligga kvar uppe i landningen medans du har glidit tio meter längre ner och ligger och gråter! det kan bli kul. :D

haha, vilken ide. nog för jag har haft den i huvudet jag med. men vanliga bindningar är till för att vara på skidor. och varför såfall inte sätta snowboard bindningar på skidor? eller tvärt om? då är de enklare att göra one fot om man kör bräda.. hihi

haha, varför skulle du vilja de? duger inte dom andra bindningarna? Eftersom inte blades bindninagr utlöses så kommer du bryta benen ett antal ggr innan säsongen är slut :P

Det lät som en idé av det sämre slaget, bladesbindningar är ju till för just blades, som det inte gör nåt om du ramlar med........ Däremot är det väl ingen höjdare att vrida knäna av sig på ett par 170+ lagg eller hur?

Tillbaka
Topp