Blåmärken av pjäxor

skigirl91

Ny medlem
Blåmärken av pjäxor
Hej någon som har en bra förklaring på vad det är för fel när man får synliga blåmärken på smalbenen efter att ha använt pjäxor ett par dagar?
Får ofta ont på främre delen av bakbenet och ibland på sidan av vaden också.

Så det gör extra ont när man vilar smalbenet mot sitt andra lårben när man tar på te.x en strumpa.

Känner ingen smärta när jag åker förutom om jag överdriver min knäböjning.
Och jag spänner knappt pjäxorna heller mer än första hacket (eller vad man nu säger)

Tusen tack för hjälpen :)

Blåmärken av pjäxor
"Främre delen av bakbenet" Vad betyder bakkbenet? Det vanliga annars om man får ont på framsidan av smalbenet brukar vara i första hand träningsvärk, om du trappar upp ansträngningen för de musklerna plötsligt. Har det gått långt så kan du ha fått en benhinneinflammation. De lösningar som brukar rekommenderas vid dessa fall är att snarare spänna hårdare runt smalbenet, dels så du slipper stötar men också slipper spänna musklerna så hårt. Ett annat alternativ är att köpa silikonpads som man sätter på smalbenen och trubbar av trycket från pjäxan mot smalbenet

Blåmärken av pjäxor
Jag får också blåmärken på smalbenen och det gör skit ont att åka,
Jag har varken hårda pjäxor eller löst spända.
Någon som har någon aning om varför eller hur det ska lösas?

Blåmärken av pjäxor
Jag har haft lite problem med strumpor som är halvlånga och kanten hamnat där man trycker med smalbenet. Har fungerat bra med strumor som antingen går till ankeln eller som går över vaden. Lite sämre strumpor kan även ha förmågan att vecka sig och kan göra lite ont efter ett tag när knatar runt med skidorna på ryggen.

Tillbaka
Topp