Bli skid/snowboardlärare i Umeå

jbaudin

Medlem
Halloj!

Nu vet jag inte om detta är i fel forum men hursomhelst så tänkte jag bara slå ett slag för skidlärarverksamheten i Umeå!

Friluftsfrämjandet Umeå håller varje säsong skidskola i Bräntberget, Umeå. Denna skidskolas storlek är beroende på hur många ledare det finns att tillgå. För barn som vill lära sig finns det väldigt gott om. Efter att deltagarantalet har dalat under många år så vändes detta förra säsongen och vi hade cirka 150 barn i skidskola, vilket var bra mycket över det väntade.

Anledningen till att jag skriver detta nu är på grund av att vi behöver nya ledare på skidor och snowboard som kan vara med och utveckla vår skidskola! Detta riktar ju sig främst till er som bor i Umeå trakten men jag kan verkligen rekommendera att kolla upp det här med att utbilda sig till skidlärare, hos SLAO eller Friluftsfrämjandet. Det är något som verkligen utvecklar en som åkare men också som ledare.

Så om du är intresserad av detta kom till IKSU Sport den 22 september kl 19 så kommer det hållas en informationsträff! Se detta evenemang på Facebook

Skidlärare i Norrland

om det finns några potentiella frågor så skriv här i tråden så skall jag göra mitt bästa för att svara.

Typiskt men det är alltid nästa säsong! finns ett ständigt behov då det är bra omsättning på ledare

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp