Blind av sond?

Bajsmatte

Aktiv medlem
Blind av sond?
Tänk om du ligger under snömassorna efter en lavin och börjat ge upp hoppet. Plötsligt känner du en sond som
träffar i magen. Du blir lycklig eftersom räddningen är nära, men bara en kort stund, ty "sonderaren" var inte
riktigt säker på sin sak så han sticker ned sin sond igen lite bredvid, denna gång rakt i ditt öga. Inte heller
denna gång är han riktigt övertygad så han sticker ned igen - andra ögat. Blind men levande blir du framgrävd.

Någon som vet om något liknande hänt i verkligheten?

Blind av sond?
Mmm, det där kan nog hända. Men jag tror att risken att ingen sond träffar alls är större än att den träffar ögat. Och risken att den ska träffa båda ögonen är nog mindre än att det finns två bomber ombord på ett flygplan...

Blind av sond?
Klart att risken är liten och att man skall vara tacksam ändå osv.
Men det jag undrade var om det någonsin har hänt? (Åtminstone ETT öga, eller kanske ett sondhål i en kind
eller liknande.)

Blind av sond?
GNU "Och risken att den ska träffa båda ögonen är nog mindre än att det finns två bomber ombord på ett flygplan..."

Det är därför man alltid ska ha med sig minst en bomb när man flyger...

Blind av sond?
Lyckades inte ryssarnas egen säkerhetstjänst slarva in två bomber, redo att smälla, på sitt eget flygplan...

// Eder Välgörare

Blind av sond?
De kanske inte har hänt men tänk om dom kör in den rakt i magen. Eller om man ligger på rygg så kanske man får den uppkörd i röven...vem vet

..

Blind av sond?
Om man köttar sonden rejält in i ögat så borde den ju teoretiskt sett kunna tränga in i hjärnan och döda lavinoffret. Vore inte det höjden av ironi?

Blind av sond?
har faktiskt också tänkt på detta, men jag kom fram till att om man använder goggles så kan man iaf minimera risken att själv bli drabbad... vore ganska tråkigt annars, men vilken djävla historia att berätta på afterskin sen..

Blind av sond?
Vadå? Berätta att man fått ögonen utpiercade av en lavinsond?
Har en känsla av att man inte lär hänga på fler afterskis efter det =)
Haha... Trodde bara det var jag som gick och oroade mig för sånna sjuka saker, men tydligen e vi fler =)

Blind av sond?
Men hallå! Tänk om man ligger där och hoppas på att bli uppgrävd och så rätt var det är så träffar sonden i pungkulan. Aj! Sen efter det så sticker sonderaren ut båda ögonen och avslutar med att sonda ditt rövhål.. Vore inte Det otur!?

Senast ändrad:
Blind av sond?
Föreställ er att sonden träffar i ländryggen och man tänker: "Äntligen, räddad!" Sen känner man sonden igen, några cm nedanför förra träffmärket, och sedan igen, ännu längre ner... Vilken terror!! Skulle kunna bli en förträfflig skräcknovell av det här. "Den Galna Sonderaren" eller nått..

Tillbaka
Topp