Blizzard Rustler 9 off-pist

ludvigny

Medlem
Nyligen inhandlat mig Blizzard Rustler 9 med 94 i midjan, hur tror ni de kommer fungera off-pist/puder? Ska till Kittelfjäll snart och funderar på kompatibilitet

Nyligen inhandlat mig Blizzard Rustler 9 med 94 i midjan, hur tror ni de kommer fungera off-pist/puder? Ska till Kittelfjäll snart och funderar på kompatibilitet
Något bättre än en ren pistskida, och såna som jag (old-school...) lärde oss åka off-pist på smala skidor (klart under 80 mm midja) och vi hade jättekul.
Men utvecklingen går framåt och du kommer säkert att ångra dig om du inte hyr eller tar med en betydligt bredare skida.

Kommer gå utmärkt. Kör hård bara. Man kan ju fundera på att testa nån annan skida under tiden för att ser skillnaden.
Lägg tid och ork på att träna och inte på material. Visst, rätt material gör saken enklare men rätt teknik gör att du kan köra med allt. Man ser ju att de som kan på riktigt kör med typ ett par skidor... Henke Windstedt kör park (och allt annat) med sina Bent Chetlers med Shift... Caston kör även djupaste puder med sina Cochise.... Nu är det ett helt annan nivå, men men...
Sen är det högst personligt/ subjektiv vad man gillar. Själv gillar jag inte alls feta full rocker skidor, inte ens i puder. Vill jag har den känslan tar jag bräddan. Så jag kör allt med mina Bonafides. Knappast bredare men en bra bit styvare, så det kommer gå bra med dina rustlers. Du få kanske jobbar lite mera.
Tackar för det. En utmaning blundar man inte för!

Var där förra heglen med ett par Ben Chetlers 100 i 180 längd, kom 20cm nysnö tills fredag morgon, gick helt strålande ! Gissar att dina rustlers kommer göra detsamma !

Hej,
Det kommer säkert att bli bra, men det är synd att du inte köpte en Rustler 10 istället. Jag har båda (och 11) och gillar 10'an mycket mer. Köpte 9'an mest för att testa mot Enforcer 94 och den testen vann Enforcer klart! Så om du kan så byt mot en Rustler 10.

Stämmer in på allt @fati skriver!
Åker själv på Rustler 10or 180cm, jag kallar dom för mina Kittelfjällskidor..!
Enbart då jag turar jag har annat under fötterna.
Är i Kittel v.7-9 vill du prova 10orna eller ett par Bonafides så hojta ;)

Stämmer in på allt @fati skriver!
Åker själv på Rustler 10or 180cm, jag kallar dom för mina Kittelfjällskidor..!
Enbart då jag turar jag har annat under fötterna.
Är i Kittel v.7-9 vill du prova 10orna eller ett par Bonafides så hojta ;)
Tackar för det, farsan åker faktiskt på 10or så kommer nog sno de ;). Dock kanske det blir att köpa ett par 10or eller 11or framöver för detta ändamål

Själv kör jag på 9 och 11an. I Kittel är det ofta uppåkt puder och ravin-puckel som bjuds. Det bottenlösa dumpet tidigare i år verkar ha sjunkit ihop till nånting med bärighet så det kommer att funka bra.

Tillbaka
Topp