blue tomato...

blue tomato...
tja tja,

hade tänkt mej att beställa från blue tomato och har kollat runt lite på forumet för att se hur de funkar å så.

Hade tännkt att dubbelkolla bara, är det ungefär samma som att beställa från junkyard.

Alltså man betalar genom postförskott och enda extraakostnaden man betalar är frakt ? så om man köper för grejjer för typ 150 € så är det 150€ plus typ en hundring i frakt..

Å sen så görs väll valutan om så man betalar i svenska pengar ? :P

Bara så att ja inte beställer å får värsta chocken å måste betala många dineros å så..

eric.......

blue tomato...
mm finns massa information på hemsidan om de där men man betalar me skr. men nån som har erfarenhet av tiden det verkligen tar, kan ju ta längre tid än de står att de ska

blue tomato...
Tänk på att dom skickar med UPS hemleverans så du måste vara hemma när packetet kommer, kan bli krångligt om du har portkod.... Jag brukar se till att få grejerna skickade till jobbet. Du kan betala med kort, i förskott till deras bankkonto eller när grejerna levereras. Betalar du med kort och inte skickar till din egna adress så kommer dom kräva att du faxar bild på ditt kontokort och legitimation som bevis på att det är du som beställer och inte kortet är stulet.. Värt att veta eftersom sådant strul kan försena leveransen...

/topz

blue tomato...
jag fick mina skidor dagen efter jag beställde men då tog jag iof express leverans och betalade en liten slant extra

blue tomato...
du kan ändra valutan på sidan så att den visar i SEK, om du vill.. :)
+ att sidan är skitsmidig o handla på,

OBS! det kan va bad kvalla på jackor o sånt min har typ spruckigt o har inte använt den typ :S

blue tomato...
alwaysCrash sa:
du kan ändra valutan på sidan så att den visar i SEK, om du vill.. :)
+ att sidan är skitsmidig o handla på,

OBS! det kan va bad kvalla på jackor o sånt min har typ spruckigt o har inte använt den typ :S
de e ju inte blue tomato som gör jackan

blue tomato...
topz sa:
Tänk på att dom skickar med UPS hemleverans så du måste vara hemma när packetet kommer, kan bli krångligt om du har portkod.... Jag brukar se till att få grejerna skickade till jobbet. Du kan betala med kort, i förskott till deras bankkonto eller när grejerna levereras. Betalar du med kort och inte skickar till din egna adress så kommer dom kräva att du faxar bild på ditt kontokort och legitimation som bevis på att det är du som beställer och inte kortet är stulet.. Värt att veta eftersom sådant strul kan försena leveransen...

/topz
Men vad händer om man inte är hemma när de kommer då? Jag läste på deras hemsida att dom inte lämnar in paketet på det lokala postkontoret och lämnar en avisering i brevlådan, så vad gör dom då? peace

blue tomato...
Jagarbla sa:
topz sa:

/topz
Men vad händer om man inte är hemma när de kommer då? Jag läste på deras hemsida att dom inte lämnar in paketet på det lokala postkontoret och lämnar en avisering i brevlådan, så vad gör dom då? peace
för mig, första gången va jag inte hemma när dom kom, då fick jag en lapp i brevlådan och 3 "chanser".. om man inte kommer på den tredje vet jag inte vad som händer..
men jag va hemma på andra så löste sig :D

blue tomato...
Bt e grymt mkt bättre än junkyard. Sjukt mkt billigare o samma grejer... Lite längre tid me frakt men de e de värt... Bra kundservice också.

blue tomato...
UPS levererar hem, som sagt med tre chanser. om man inte lyckas ta emot någon av dem leveranserna returnerar de paketet. Jag köpte iPod av dom och missade 2 leveranser. gick in på hemsidan där man kan ändra leverans-sätt. Jag valde att hämta på närmaste UPS-kontor. funkade hur smidigt som helst tog bara med den där lappen ajg fått i brevlådan (kom ihåg legitimation d va för j*vla jobbigt att cykla milen dit och upptäcka att legget ligger på byrån hemma...) d e min erfarenhet av UPS iaf, kan ha fel men allt står på deras hemsida

blue tomato...
Vansinnigt lång leveranstid. Beställde ett par bindningar till ett klart fördelaktigt pris. 15 dagar senare, en halv månad, och fortfarande ingen leverans har likvärdiga produkter kommit ner på samma pris i Sverige. Frågan är om det är värt att vänta så länge på en produkt som redan finns i landet. Dels är det en onödig transport, dels stödjer man inte de redan hårt kämpande butikerna i Sverige. Tänker då inte på Junkyard. Är man inte beredd att betala den extra summan som en snabbleverans kostar bör man tänka om två ggr innan man beställer. Personligen har jag beställt för sista gången från Blue Tomato.

PS. Att man dessutom inte kan samarbeta med de redan befintliga postkontoren dvs. de ordinära in- och utlämningsställena späder på bökigheten en hel massa. Sitta inne och vänta på en leverans man inte har en blekaste om när den kommer känns lite korkat.

blue tomato...
blue tomato är grymt bra! smidigt och enkelt. har inte tagit många dagar innan jag har fått grejjerna. är man inte hemma när det kommer så lägger dom en lapp i brevlådan. där står nummer som du kan ringa och snacka med dom om ny levaransadress och/eller tid.

Rätt gammal tråd.. men om någon annan undrar.

Senast ändrad:
blue tomato...
luggesiring när beställde du bindningarna? Kan ju vara så att du beställde när det var ett gäng helgdagar lite här och där som gjorde att det försenades. Jag beställde precis innan jul och då kom grejerna två veckor senare men om man tog bort helgdagarna blev det 5 arbetsdagar.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp