Bmx

Bmx
är inte BMX-Mountainbike ungefär som förhållandet mellan snowblades och skidor?

Jag menar snowlade-åkarna vill göra det som skidåkarna kan, fast dom vågar inte riktigt. Jag är inte emot snowblades, men i alla fall.

BMX-åkarna vill också kunna hoppa, köra downhill och ha kul, precis som man kan på mountainbike, fast de känner sig osäkra och vågar inte riktigt...

Det var vad jag hade och säga...Lev väl, alla BMX:are och andra cyklister

/Jonas

Bmx
Är det inte lite mer så att det är så att BMX är som snowboard och mountainbike som skidor? Eller kanske att BMX som ett par jibbskidor och mtb som ett par storbergsskidor? Bara en tanke... Det finns väl inte så mycket motsättningar mellan bmx och mtb? Eller har jag fel?

Bmx
en DH cykel cyklar man i bergen med och en MB cyklar man på elljusspår med och en BMX i dirthopp ich inne i stan, typ som en hardtail...

Bmx
hmm, liet knas, ja har typ lyckats ta sönder skruven som sitter i bromshandtaget, när ja lämna in den sa de att de var tvugna att byta handtag?? känns väl lite onödigt eller?

Bmx
haha så ruskigt rolig grej att hålla på med =D. går inte en gång utan att man har ytt blåmärke eller sår..

Bmx
ok, ett tag sen nån sa nåt, men iallafall...

jag personligen tycker att en 360 på mtb är bra mycket snyggare än en nånting på bmx, eller en 180 är snäppet värre. jag har inget emot bmx kan jag ju säga, jag tycker helt enkelt bara att de som kan åka mtb riktigt bra är "bättre" än de som kör bmx...

jag suger på båda kan jag ju säga, om det kan va till nån nytta. men man vill ju skapa debatt också, och det lyckades jag ju någolunda med :P

Bmx
Jä-la amatörer..........! Det MTB åkarna FÖRSÖKER göra idag har gjorts av BMX åkare i 20 år. Synd att debatten skall gå ut på att gämföra de olika genrerna. Glöm bara inte att det som görs i street, ramp och på plan asfallt ! görs större , bättre och vackrare på BMX. Nämn en MTB åkare som gör sk 360-flip ( d-spin 720). Nä tyvärr så är det mest i Dh som MTB kommer till sin rätt.
Ingen skugga kastad över MTB åkare. Jag är grymt inpad av dem och deras totala avsaknad för rädsla för stora stenar och hårda träd. Sluta att försöka se villken gen som är bäst och ut och ha roligt med de hjul ni har, oavsett om de är 20" eller 26". Peace // Rick

Bmx
Jag åker bmx...=D ja har tappat intresset lite hit å dit men nästa sommar känns de som om ja ska åka lite bmx iaf...
RickT har rätt, skit i iaf man har 20" eller 26"! Ja åker dirt på ett ställe där ja bor å då kan de vara allt från gamla rostiga 20"-barncyklar till 26"-dirtcyklar(mtb-dirt)...

Bmx
Lite bmx-frågor som ja skulle vilja ha svar på:
1.Nån som vet iaf de finns nån "bmx-community"???
2.Finns de nån Drop the hammer-trailer??
3.Vilket är de bästa bmx-spelet?(xbox,ps2,gamecube)

Bmx
www.swebmx.com

www.capitalathletics.com

www.swebikers.se (mest för cyklister fast det finns en och annan bmxåkare där)

www.bmxonline.com

/Pinn

Bmx
Hmm undrar en sak...BMX vet man va det e=) o MTB me, men va heter de cyklarna man ser ibland på stan, som ser ut som en MTB, fast sadeln sitter skitlågt o killarna som kör gör sjuka grejer, typ hoppar upp på bord och ballanserar på bakhjulet för att sen hoppa ner i igen o fortsätter balansera på bakhjulet....Vad heter det? Är det Flatland? Eller e Flatland när man står på sin BMX o typ står på framhjulet och snurrar rundor?

Bmx
jag skulle villja säga att förhållandet mellan BMX och MTB (freeride, downhil, trail osv) är lungt ingen större fientlighet.
sen är min personliga åsikt att det folk gör på MTB är mer imponerande hur många BMX åkare gör egentligen ssuiceid på ett 20 meters drop. det är stil, mod och skills inte bara acrobatik som när man gör alla spins och flips på BMX.
Go big or go home.

Bmx
ja kör en del freeride mtb eller vad man ska säja.. har en dirt-mtb, med downhill-däck och fet dämpare fram, men ja har typ aldrig kört downhill finns inte så mycket här västerås, så vi hoppar trappor, mindre hustak och sådana grejer istället, en polare kör med pegs på sin mtb och grindar en del.. det är fett kul.

Tillbaka
Topp