Bmx

Bmx
Hej !
BMX = Bicycle moto cross, Alltså Bicycle = hoj, Moto = race, eller heet, ett varv runt banan, Cross eller X = att de kör på grus som vanlig Motocross.
Men jag kör Hoj på allt annat oxå, och har inga regler eller begränsningar mer än fantasi och gravitation, och ingen bestämd plats där jag hör hemma.
Freestyle hoj är inte detsamma som bmx.
Flow vad ever !

Bmx
Av: blom | 2004-04-08 15:45 Citera

är inte BMX-Mountainbike ungefär som förhållandet mellan snowblades och skidor?

Jag menar snowlade-åkarna vill göra det som skidåkarna kan, fast dom vågar inte riktigt. Jag är inte emot snowblades, men i alla fall.

BMX-åkarna vill också kunna hoppa, köra downhill och ha kul, precis som man kan på mountainbike, fast de känner sig osäkra och vågar inte riktigt...

Det var vad jag hade och säga...Lev väl, alla BMX:are och andra cyklister

/Jonas

haha, shit det va fan det sämsta jag hört XD ingenting alls med saken att göra, bmx åkare kör bmx för att det är helt annorlunda emot downhill o mtb, vill man köra downhill är man fan inte puckad o köper en bmx ändå? som om bmx åkare inte gör crasy stuff som downhill åkare inte vågar:P seriöst, tänk efter nån gång!

Bmx
Afager sa:
jag skulle villja säga att förhållandet mellan BMX och MTB (freeride, downhil, trail osv) är lungt ingen större fientlighet.
sen är min personliga åsikt att det folk gör på MTB är mer imponerande hur många BMX åkare gör egentligen ssuiceid på ett 20 meters drop. det är stil, mod och skills inte bara acrobatik som när man gör alla spins och flips på BMX.
Go big or go home.
haha du hör då inte hemma i en park någonstans där folk vet vad teknik o stil är iaf det märker man jue direkt:P och tänk efter på den här, krävs det inte mer mod att hoppa nerför en 15-20 stegs trappa eller större samtidigt som du gör en 3.a o landar flat på asfalt? det är vad ja kallar mod o skills, och verkligen go big or go home.

Bmx
Ja ni....själv har jag blivit 33 nu och har precis börjat köra BMX. Klassikern sitter nog bra här: 'Man är aldrig för gammal för att börja'. :)

Tillbaka
Topp