Bo i Lake Lousie? Hjälp...?

Sitter och letar lite boenden i Lake Lousie och Fernie... fernie finns det ju iaf gott som ställen som man kan hyra, men hittar ingenting uppe i Lake Louise. VARFÖR? Det måste ju finnas folk som hyr ut, eller vadå? Dessutom så hittar jag bara ETT enda hostel. Alpine Centre, det borde ju krylla av hostel där uppe tycker man... Hmm? Helt förvirrad.

Har du någon arfarenhet av Lake Louise så är jag otroligt tacksam för några heta tips!

>> Sofie

Därför att i stort sett alla bor i Banff. Därifrån tar man bil till antingen Lake Louise eller Sunshine när det ska åkas skidor.

Hostelet i anslutning till systemet (tror det är Alpine Center...) i Lake Louise är bra.
Relativt nytt o fräscht och med schysst käk.
Har bott en natt i Banff på ett jävligt risigt hostel som jag inte minns namnet på, men dit vill du inte ändå...
Åker jag tillbaka så stannar jag inga längre stunder för att åka i Lake Louise/ Sunshine eftersom det finns mer kvalitativ åkning på andra håll i Alberta och BC.
För några dagars åkning i Lake Louise/ Sunshine skulle jag definitivt välja hostelet i anslutning till systemet i Lake Louise som troligen är just Alpine Centre.

Ring hon som var parallellklasskamrat med mig, hon vars fars lirar gitarr i nåt dansband från Mölnlycke. Ja, eller hon som gör karriär som fotografiska i västra kanada. Måste gå igenom skolkatalogen.

Eller så kan du göra som vanligt folk; Ring, säg vem du är: Finns det något schysst boende?

tipsar på att du bor i banff!! grym stad med bra förbindelser t Lake louise (dock kostar ju bussen 14 dollar t/r, men man kan ju alltid lifta som så många andra) ska du vara där lite längre rekomenderar jag verkligen banff eftersom "det händer ijämförbart" mycket mer där! bodde på samesun hostel, GRYMT!!! (www.samesun.ca) enjoy lake louise (om du vill ha tips på bra åkning o hikes där, hör av av dig)

Jag skulle först och främst skaffa mig ett Rocky Mountain Passport, då är det öppet att åka i Lake Louise, Fernie, Sunshine, Panorama, Nakiska m.fl.
När det gäller boendet så skulle vilja påstå att YWCA är bästa stället till ett bra pris i Banff. I Fernie skulle jag nog välja ett motell före ett hostel, då kan man bo lite bättre för samma pengar.
Men en rejäl bil som går att sova i så kan man ta sig runt är det viktigaste, att hyra är inte för dyrt och stannar man längre skaffar man något begagnat i Calgary. Har man bil finns det även campingplatser med alla bekvämligheter runt i Alberta och B.C. Sen lämnar en bil det också öppet för lite turande eller besök av hot springs.
Jag skulle vilja påstå att storheten i Alberta och de här delarna av B.C inte bara är skidorterna utan det finns mycket som man riskerar att missa om man inte har bil...

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp