boende Hemsedal säsong 11/12

justlollo

Ny medlem
Hej!

Ska göra min första säsong och har jobb, men inget boende. Hur är bäst att gå tillväga? Någon som har bra erfarenhet? Hur mycket ska man räkna med att få betala i hyra?

Sjekk finn.no der bruker det å ligge litt leiligheter ute. Eventuelt dra opp hit å se. Henger lapper rundt i sentrum med ledige boende eventuelt søke her på forumet etter andre som skal opp som kanskje allerede har sted å bo.

Hør med de du skal jobbe for om de har noen kontakter på boende.

Prisen her oppe ligger ofte på 3-5000 i måneden. Er ikke mye billigere her i forhold til i Oslo spesielt om man bare skal leie for en sesong. Mange av de som leier ut har hus og leiligheter tomme hele sommeren og vil da tjene inn det iløpet av vinter sesongen.

Lykke til! :D

ska jobba som frisör så skistar är inget alternativ dessvärre. finn.no och att hänga upp lappar lät ju awsome! thanks!

Det finns ett område som kallas för Såta, där det nästan bara bor folk som säsongar. Lägenheterna är dock sjukt små och ett tips är att bo själv, men det är billigare att bo två stycken. Bodde där förra säsongen och tycker det funkade bra. Hyran var ganska okej också.

Heldigvis er alt relativt,men om man vil bo på et smutsig stelle med clamydia i veggene,mugg på gulvet og sirkusartister er vel såta tingen! :D

Men hörde förra året att dom ska flytta på såta och höja hyran, är detta sant? Kalle ska du jobba i hemsedal till vintern igen?

Såta står der den har stått de siste årene. Det har vel vært snakk om at det skal rives/flyttes lenge da det ble satt opp som et midlertidigboende for mange mange år siden.

Det är tanken iaf. Innan vi åkte sa dom att hyran skulle höjas och att det skulle stå kvar ett år till sen flyttas och byggas nytt där det står idag. Har kollat lite med jobb, men inte fått något helt ok från magz + att jag inte har något boende för stunden. Sen beror det lite på när jag får ta ut skruvarna, men det borde kunna fixas innan dec iaf.

Okej. det hörde jag med. Hörde också att dom skulle slå ihop några lägenheter också. Okej men såklart du får jobba på stavkroa/hemsen igen. Ne inte jag heller, jag har kollat runt lite, ska nog bo med martin och jens om han kommer upp. Ne då det är nog inga problem :)

tänkte höra med er om någon har koll på var fan man kan söka jobb, boende är lättfixat på annat vis men försöker spana in lite kneg innan/om jag ska åka ner nu snart. vad tror ni? var kan man söka, vet ni nått ställe som behöver folk?

Snödjup

Tillbaka
Topp