Boende i Åre 20-.

mjewk

Ny medlem
Boende i Åre 20-.
Tjenna. Tänkte höra om det var någon som hade lite koll på hur man löser problemet med hotellboende i Åre v.9 om man är under 20? Vi är allihopa 18 och självklart vill vi bo mitt i byn. Skistar har ju 20 på sin bokning. Finns det något annat företag eller annat tillvägagångssätt för att få tag i boende där under den perioden? Och sen undrar jag vad heter hotellet som ligger "mitt i byn", det som är precis över gatan från torget sett (tror jag?) Sjysst som fan om ni kunde hjälpa mig då det börjar brinna lite i knutarna.

Boende i Åre 20-.
Tja! huset bredvid torget heter freestylehuset!!!...iallafall ingen aning vart det finns boende i byn? dete bara så jäkla dyrt mitt ibyn.. jag kan tyvärr inte hjälpa dig...kolla vidare! tjenix

Boende i Åre 20-.
Det hotell som ligger vid torget mitt mot bubblan, heter Hotell Diplomat Åregården. Samma koncern tillhör även Diplomat Ski lodge även kallat Dippan, kolla med dom. Lycka till!

Boende i Åre 20-.
Nej du Olof, är man 18 kan det bli svårt att komma in nånstans i Åre. Speciellt om man är 18 år, turist, och av det manliga könet.

Sörru.

Boende i Åre 20-.
ja, ett gäng 18åriga manliga turister under sportlovsveckorna kommer få det rätt svårt.

Boende i Åre 20-.
tamt. ere någon som har något hett tips på en sjysst resa till typ cham eller val´d isere då? vad det går på ungefär och vem jag ska åka med för att få ett hygglo pris.. ;)

Boende i Åre 20-.
Har exakt samma problem. Vi är några på 17-18 som hade tänkt åka till åre, men alperna ser ut att vara enda alternativet. Känns som det kommer bli jobbigare och dyrare någon som har något bra tips?

Boende i Åre 20-.
www.ucpa.se är mycket bra resor till alperna. T.ex. 8dagar i chamonix v.9 med allt inräknat för 7600kr.

Lycka till!

Boende i Åre 20-.
Boende i Åre 20-.
Kolla med Parkvillan i Åre. De har 18 som åldersgräns på boende under sportlovsveckorna. Ligger 30 meter från torget, bakom Peak Performance och 80 meter från tågstationen. Vandrarhem/pensionat som är djävligt schysst och mycket för pengarna. Jobbade där förra vintern... (bokningsläget på hemsidan stämmer aldrig så slå dem en signal och fråga istället...)

0647-17733
www.parkvillan.nu

Boende i Åre 20-.
Det är ju kört att komma in i åre som 18 grabb.. När jag jobbade för nåt år sedan var det bara björnen (där jag jobbade) som släppte in 18. Och där är det ju knappast drag.

Boende i Åre 20-.
inte faaan blir alperna dyrare, går ju att komma undan me buss, lifkort, boende o mat för 6000kr typ om man bokar tidigt ! åre kostar ju t.o.m. maten mkt

Boende i Åre 20-.
kan verkligen rekommendera ucpa!! det verkar dyrt men man får ju precis allt, vill man behöver man inte lägga till ett öre efter dom drygt 7500kr man betalar hemma... men som sagt 7500 är ju en heldel...

men, vill man ha god fransk mat i mängder, glass som bara är att gå och ta av till efterätt, ok boende och grymt bra guider är det guld!! och dessutom billigt med tanke på vad man betalar för! (bara en vecka med utbildad bergsguide som många av dom man åker med är kostar väl som resans pris!)

jag tycker nog at om du uppskattar skidåkning så ta en resa med ucpa... eller nån snorbillig restresa, men det lär man väl inte hitta på sportlovet...

lycka till!

Boende i Åre 20-.
Åre vs Alperna, och det är lika dyrt, så är det väl klart som korvspad att man väljer alperna... Val T är att rekommendera...

Tillbaka
Topp