Boende i Åre

SebSkibum

Ny medlem
Boende i Åre
Jag söker centralt boende i Åre eller i närheten. Har inte koll på hur långt det är om man hittar i duved, järpen etc? Hur fungerar kommunikationen däremellan? Vet ni några hemsidor där man kan hitta rumskamrater/ egna boenden för centrala Åre? Eller i något område i närheten! Tack för alla svar :)

Boende i Åre
Säger som jag sagt till andra. Är man ute och letar boende nu som skall vara centralt i Åre då är de mycket mycket svårt att hitta om man inte känner någon man kan hyra in sig i. Oftast får man söka sig utanför som du nämt och visst bussförbindelserna finns men de är en mycket stor fördel att ha körkort och tillgång till egen bil ! annars finns ju tåg/buss men kan rekommendera bil.

kolla runt på Blocket,Åre.cc efter boende och lägg ut en annons med en bild om dig samt kort text så kommer de säkert ordna sig !

Boende i Åre
1 mil mellan Åre by och Duved sedan andra frågan förstod jag inte riktigt men Duved,Hålland,Ängland,Brattland,Undersåker och Järpen ligger inom 2 mil till Åre.

Boende i Åre
Hur ser det ut med bussförbindelserna där emellan? Så man kan ta sig till och från jobbet/ backen/ afterskin. :) tack för dina svar uppskattas verkligen.
/Sebastian

Boende i Åre
Det är ganska tamt med bussförbindelser men det är inte svårt att få skjuts i Åre. tror inte jag stått mer än 5 minuter någon gång och jag har alltid plockat upp första liftaren jag själv ser.
Till duved och björnen går skidbussar så du kommer hem från afterskin men dom slutar gå runt 8 så vill du ut på nätterna blir det taxi.
Skriver du dig här uppe så får du ett kommunkort som gör att taxi b.la blir mycket billigare.

Att du inte ska hitta i åre eller duved kan du sluta oroa dig för... det tar inte många minuter att gå igenom någon av dom.

Järpen ligger längst bort av de ovan nämnda och ligger 3 mil ifrån åre by. Det finns några som jobbar inom skistar som bor i Järpen så skjuts till byn på morgonen ska nog inte vara allt för stort problem.

Senast ändrad:
Boende i Åre
Jag tror dom ökar busstrafiken liten under vinter eftersom då är de så många fler som bor här. Men som Kula82 säger så är de inte speciellt svårt att få lift alla är vänliga till de. Men de är en fördel att ha körkort och tillgång till bil eller någon kompis som har.

Boende i Åre
Bussförbindelsen efter 8e dec är mycket bättre mellan Duved - Järpen/Mörsil än innan.

Jag har bott i Hålland och aldrig haft problem att ta mig in till Åre. Lifta eller buss, inga konstigheter alls.

Boende i Åre
tja !

Kolla detta -> Your text to link here...
Detta kanske är något du skulle vara intresserad i om du inte har något emot att dela kök/badrum osv.

Det är lite utanför men det går bussar och skidbussar till stan/pisten och det är inte farlig hyra alls, dessutom ingår gym,bad osv i hyran.

Tillbaka
Topp