Boende i Chamonix

Haba

Ny medlem
Boende i Chamonix
Drar förhoppningsvis ner dit v9, men iomed flygbiljetterna är så sjukt dyra på lör-lör (21a-28e) så försöker ja hitta något boende för 20-27 istället. Har varit inne på deras officiella sida men det är ju inget bra bokningssystem, för jag får inte upp ett dyft iaf!

Så frågan är om någon har nå tips på boende? "Centralt läge" är väl kodordet och sen såklart så billigt som möjligt, men är det kvalité kan jag betala för det med... 2-3 personer också. Så langa lite tips i alla olika kategorier om ni har, orkar inte ringa runt till 1000 hostels å få oklara svar från en fransman som äter baguette...

tack på förhand!

EDIT:
http://www.gitevagabond.com/

hittade nått där, Le Vagabond. 14euro per natt per person i nån sorts sovsal... å sen fanns de tlite andra grejjer för att "step up once staying" men fortfarande riktigt humana priser. Frågan är då, nån som har nå erfarenhet eller hört något om stället?
Inge onlinebokning, vilket kan va bra för mig (då inte lika många bokar) men jobbigt å ringa å få nej :/

!

Senast ändrad:
Boende i Chamonix
Ring dom, engelskt vandrarhem. Annars har du chamoniarden 600 m från C o ca15E och om du vill bo i Arg så har dom bra lgh fr ca 20e natten om ni är 4 el fler. Läs mer på www.grand-roc.com
/P

Boende i Chamonix
Hittar ingen hemsida för Chamoniarden, har du lust att länka?

Frågan är väl också - för mig som inte varit i Cham - var ska man bo? Arg, Cham-village eller går det likabra varsomhelst?

Tack!

Boende i Chamonix
oops, du hade inte varit i cham ja....
aäh, cham består av ett antal olika områden, le tour, grand montets, brevent/flegere o.s.v.
grand montets (som ligger vid argentiere) är väl störst och mest "allround"....du kan ju lätt spendera en vecka i bara det området, eller en månad....men sen beror det ju lite på snötillgång o väder o sånt....så det e väl kanske bättre o safea, genom att bo i chamonix, och därmed ha lite närmre till brevent/flegere o aiguille du midi....afterski o sånt e väl lite boring i argentiere om man jämför med cham....

Boende i Chamonix
Jo okej, jar väl läst runt lite så har ju iaf koll på grand montets :) Men jag gillar att åka i okänd terräng så är ju kul att ha nära till allt, och då speciellt uteliv. Knallade hem från Val d'Isere till Tignes (typ 2 mil?) kl 04 på natten en gång efter en utekväll så skönt å va nära afterski osv.

Boende i Chamonix
Åker du dit för att parta ska du bo centralt men åker du dit för skidåkning så är Arg platsen. GM o Le tour är underbara områden för friåkning o då är d skönt att kunna gå till backen el ta tåget istf att behöva sitta på bussen upp till GM 20 min. Hyr inget boende mellan cham o arg.
www. chamoniard.com (pratar oxå eng).

Boende i Chamonix
Ah, fast Aiguille du Midi & brevent/flegere har ju "en del" åkning också. Så, jag tycker inte man kan säga att man måste bo i Argentiere om man prioriterar åkningen.

Boende i Chamonix
Det finns ett hostel precis bredvid Brevent liften, tror vi betalade 13 E / natten.
Kolla med turistbyrån dom har nog koll på vad stället heter...

Boende i Chamonix
Okay, börjar likna nått nå!
Ska ringa Le Vagabond imorn, samt Chamoniard. Å sen kolla upp nått hostel vid brevent-liften... ringa deras turistbyrå kanske?

Hoppas det löser sig, är grymt taggad på att åka iaf!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp