boende i oslo?

EmmaNorrsken

Ny medlem
boende i oslo?
vi är två kiruna -tjejer som efter en vinter i en av frankrikes små vinterbyar vill jobba ihop pengar i oslo till nästa äventyr! någon som har ett rum till övers? eller kan ge oss tips? vi vet hur det är att bo trångt och det är inte ett problem for oss!

minsta lilla information är välkommet
//Emma O Sofia

boende i oslo?
tjo, vi är 2 tjejer som också tänkt dra till oslo i sommar och jobba ihop pengar, vi har inget boende vi heller och tänkte att det förmodligen är lättare ju fler man är så vi kanske kunde kolla tillsammans. när hade ni tänkte flytta? /linnea och ida

boende i oslo?
Hej,!
Jag och en kompis har ochså planerat att åka till oslo och jobba.
Om det låter intressant kan ni ju skicka ett mail.
Alltid kul att lära känna nya människor :D

/ Caroline

boende i oslo?
Tjo! Åker till Oslo med en polare i dagarna, har tillfälligt boende ordnat till en början men är intresserade av att dela lya med någon/några. Har i princip inga krav på standard men vi vet hur man städar, uppför och tvättar sig=) nån som har ett par kvadratmeter golv eller liknande att hyra ut så finns det intresse här!

// Chrille

boende i oslo?
Okey okey.
Vi börjar inte förän i juli.
men åker iväg på intervju imorgon. Hur länge ska ni vara kvar? .

/ Caroline

boende i oslo?
Maj o Juni till att börja med men troligen kan det bli juli/augusti oxå.. lite beroende på hur saker och ting utvecklar sig där nere.
Vad ska ni jobba med där då?

// Chrille

boende i oslo?
Vi ska på intervju till flygplatsen imorngon. så förhoppningsvis hamnar vi där. var ska ni jobba då ?

/ CArro

boende i oslo?
Ska in och provjobba lite på en restaurang i stan nu i veckan och se hur det utvecklar sig, skulle tro att det blir i den svängen vi hamnar båda två.. frågan är bara var=)
Har hört att det ska vara bra att jobba på Gardemoen, har varit sugen att söka där jag med men inte riktigt kommit mig för det..

// Chrille

boende i oslo?
Bra boende:
http://www.svenskaforeningen.net/

Jag bodde dock i en lgh på Grönland förra hösten, nybyggt och bra hyra. 8000 kr delat på 3 och 2 min till Jernbanetorget :D! Kunde inte varit bättre !

Kommer nog till Norge i Höst:)
Jobbade där förra hösten och drog ihop till min vinter säsong i st.anton + hela min sommar ;)

Norge is DA shit :

Senast ändrad:
boende i oslo?
Hej Hej!

Jag är en glad 24 årig tjej som kommer att åka till Norge i början av juni. Letar nu boende i Oslo. Allt är av intresse!
Jag är skötsam och van att bo i kollektiv. Har redan anställning.

Hör av er!
Peace/Cissi

boende i oslo?
En riktigt bra grej verkar vara att lægga ut en annons som bostadssøkande på finn.no eller zett.no.

En kvinna, tillfælligt boendes hos oss gjorde så igår och blev uppringd av flera på direkten!

boende i oslo?
Hej!.

Nu har jag och min kompis fått reda på att vi fått jobbet i Oslo.
Börjar den 9 juli. Och ska leta lägenhet nu

Är det någon som har något förslag? =)

/ Caroline

boende i oslo?
Jag har en riktigt fin lägenhet mitt på Markveien, Grünerlökka, och har ett rum där som jag tänkte hyra ut fr.o.m. 1 maj och över sommaren. Det är lite bråttom nu alltså :)

Kan tänka mig att hyra ut till två personer, bara det är rätt personer. Jag kommer alltså att bo där samtidigt. En eventuell deposition tror jag vi kan snacka om då vi träffas. Alla och allt av intresse, hör av er! Rummet kommer att kosta dig 4400 kr, sen tillkommer el. Lägenheten är på 43 kvadrat och det tar 10 min att gå till Karl Johan.

Johanna

boende i oslo?
Låter trevligt.
Kommer hem från säsongen den 1 maj och har planer på att åka upp o jobba direkt. Så om vi är två personer blir det 2200sek/pers, hur mycket går elen på ungefär?
Är det möjligt att bara hyra rummet maj ut?

Hur ser jobbsituationen ut för tillfället?

Blev många frågor men är definitivt intresserad.

p

boende i oslo?
så trevligt :)

jag hade tänkt mig att dela på hälften om jag delar med en person. är vi tre delar vi ju på tre. så 8800/3 = 2933 kr. Inte farligt det heller :)

elen är ju svindyr, vet inte exakt hur mycket den kommer att gå på. kommer försöka hålla räkningen nere så mcket jag bara kan. jag är också relativt ny i oslo och kan inte riktigt göra nån bra uppskattning. lägenheten blir min från den 1 maj, bor med några vänner längre upp på grünerlökka just nu så jag ska bara flytta 400 meter. de ska hem men jag ska göra mig hemmastadd inför kommande år och inväntar min blivande roommate från sundsvall som kommer ner till hösten. så hyra för enbart en månad funkar, absolut :)

vem är du och vad hade du tänkt jobba med? låter som att du har varit i oslo föut?

min erfarenhet av att leta jobb här just nu är att om du försöker tillräckligt så lyckas du. jag har fått 4 st sen jag flyttade hit. har tackat nej till 2 och har de 2 jag vill ha nu. det finns ju i alla fall tusen restaurangjobb!

boende i oslo?
tilläggsuppgift: den som hyr in sig i rummet kommer ju att bo med gångavstånd till allt, alltså behöver man inte köpa kort till trikken, som annars går på 550 i månaden. kan vara värt att räkna in i hyran.

boende i oslo?
låter perfekt!
Bodde vid sofiebergsparken i höst. Lat som jag var körde jag trikken jämt ändå, kunde man sova 15 minuter längre varje morgon;) Sen finns det ju citycyklarna med, de är guld värda!

Jobbade på sportshuset vid grensen men nu tänkte jag jobba på dagis, mina kompisar jobbade som olika vikarier där sist.

Just nu är jag i Santa Barbara, Cali och glassar runt. Har säsongat i Fernie, Kanada senaste månaderna och avlutar nu resan med en roadtrip ner västkusten. Gillar att leva easy street men kan äta havregröt 24/7 och jobba dygnet runt om det så behövs..

Oslo är en grym stad måste jag, first price och Kiwi ftw!

Hörs snart igen så fort jag fått klartecken från ev. polare hemma i sverige.

Ha de gott
p

boende i oslo?
okej p!

vill bara vara ärlig och säga att jag letar på flera ställen efter rumskamrat, inte bara på detta forum, och hittar jag nån som passar så är det först till kvarn som gäller. annars tycker jag det låter som en bra idé. eventuellt kanske en kompis till mig också bor i mitt sovrum, isf blir vi ju 4 pers, om det skulle vara ok för er. grejern är att det ännu är osäkert och jag vill inte betala hyran helt själv :)

adda på msn och höras vidare där?

boende i oslo?
Hej. Är de ingen som kan tänka sig dela på något i Jessheim med omnejd? Jobbar en bit utanför Jessheim och behöver ett nytt boende. Ska jobba minst augusti ut. Skriv om ni är intresserade. Jag kan kolla på bostad enkelt utan att någon behöver åka extra för det och så kan jag området =) Hör av er!

boende i oslo?
Nav.no och Finn.no är bra hemsidor att börja kolla på. Nav.no är norska arbetsförmedlingen.

Du kan också registera dig på div. bemmaningsföretag:
jobzone.no
adecco
manpower osv osv

boende i oslo?
Hej jag letar boende just nu i Oslo, jobbar fuilltid søker efter ett ungdomligt kollektiv som gillar att ha kul! skriv er face book eller msn så vi kan snakke om någon har något øver

Snödjup

Tillbaka
Topp