Boende i Serre chevalier

jona

Ny medlem
Boende i Serre chevalier
Hej!!
Någon som kan hjälpa mig med boende i serre? sängplats i lgh/studio, vindsvrå? Bara det finns toa, säng, spis och kyl så är jag nöjd. jag planerar att stanna jan-mars. Jag vill bo så billigt som möjligt med gångavstånd till lift.
hör av er!!

Boende i Serre chevalier
Tjenix. Personligt tyckar jag att Alpservice tar seg lite väl mycket betalt; om du är interesserad av att betale så mycket då kan du like gärna dra ner ditt i september och fixa boende på några dar och sen dra hem igen. Om du pratar med lägenhetsagenturen därnera kan du boka exact samma lägenhetar som Alpservice bokar, fast utan att betale påslag til Alpservice. Visst, det är mer jobb - om du inte vill ta den jobben da funkar Alpservice aldes utmärkt. Jag skulle nu nog välja att kontakta Malet05 i Chantemerle eller Dyon Immobiliers i Villeneuve; dom båda har lägenheter overallt i Serre. Malet05 har t.ex. en del lägenheter i området kallad Jardin Alpin i Villeneuve, der oxå Alpserviuce brukar ha folk. Dom lägenheterne är byggt i 94 och generellt i bra skick samt helt ok läge; nära lift och skidbuss. Man måste gå 10-15 minutar hem från afterski på La Vielle Ferme, fast man komme seg snabbt hem from Maison du Bez, som är ett rätt schysst ställe att softa på afterskisn (och där man kan åka till direkt).

En annen möjlighet är att kolla private lägenheter som utbjuds via turistbyrån (Google.com ->Serre etc..) - där finns det oftast en del att välja på. Vissa är väldigt dyra och vissa andra är mycket billiga. Det finns ofta några lägenheter på ganla huvudgatan i Villeneuve som hyrs ut här; dom är inte billigast, fast rätt bekvämt läge for afterski och rätt mysigt; 100m til skidbuss.

Berätta om du har några särskilda önskan til boende, läge etc, kanske jag kan hitta på nåt som passar. Jag har vårit en del i Serre på sistonde :)

Boende i Serre chevalier
Så jusst i din profil att du åkar bräda. Det kan våre värt att kolla ut Chantemerle, där det som oftast finns en större snowboardmiljö. Mycket engelska brädåkare, som har vårit i Serre rätt länga.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp