Boende MonteRosa

B-son

Ny medlem
Boende MonteRosa
Hej,

Hade tänkt mig en vecka ner till MonteRosaSki i vinter. Frågan är: till vilken by skall man åka? Vi är ett relativt stort gäng som innehåller både pistcruisers och freeriders. Efter skidåkningen vill vi säkert käka schysst och kanske ta någon öl på någon pub men nattklubbande tror jag inte är på tapeten. Min huvudhypotes är Gressoney eftersom det ligger mitt i systemet och man har tillgång till all miljö enkelt, dessutom lär det väl vara lite fler restauranger än i Alagna. Har jag fel? Varför? Vad tycker ni?

Boende MonteRosa
Alagna ska ni INTE till om ni har pistcruisers med er. Vi kommer befinna oss i Gressoney hela säsongen... Och det verkar vara en trevlig by, där finns en del bra restauranger shoper och liknande enligt rykten... Har själv bra varit på Alagnasidan tidigare och då var inte ens den enda pisten, pistad ;o)

Ni får väl ställa er och hojta på Svenska när ni kommer dit så kan vi ju ta en bira :-)

Boende MonteRosa
Njae, tanken var väl att pistcruisersarna skulle hålla sig i Champoluc/Gressoneysystemet... :-) Kollade in din hemsida, vore kul att ses när vi kommer ner för en bira och lite åktips. Låt oss höras... Tjing!

Boende MonteRosa
Jag bodde i Gressoney, ni når den bästa åkningen först! Sedan är det altid trevligare att bo i en "större" by. Men det är inte stort vill jag lova, vänta er inga partaj ut över de lokala byborna samt hotellperssonalen som brukar kunna drämmatill imellanåt!

Ett måste om ni inte redan har den är att köpa offpistboken PULVER ROSSA den är kallas. Om ni läser den kommer ni att hitta oändligt mycket bra åk allt ifrån brantaste brantåkningen omkring 60 grader till rena smöråk.

ha så trevligt och jag kommer att komma tilbax till Gressoney, skön italienst skidort, så är det bara!!

Boende MonteRosa
Bo helt klart i Gressoney! Då sparar ni en en timma jämfört med Champoluc, för att ta er över till Alagna! har det snöat mycket är det ofta stängt på toppen från Champoluc. Alltså får man vänta för att ta sig över till gressoney och sedan Alanya.

Bor ni i Gressoney så har pist killarna bra alternativ att åka på både i Gressoney och på Champoluc sidan. Festar livet är det inget större drag på! men det är god och relativt billig mat/dryck när man äter ute på restaurang!

/Jonas

Boende MonteRosa
Anbefaler Gressoney jeg også, men skulle dere havne i Champoluc så sparer man en del tid på turen over ved å ta buss til Frachey og liften der.

Boende MonteRosa
Frågan är om du är tillräckligt mycket thug för att åka dit, du måste kolla med mgrationsverket så kan dom ge dig "thugstånd"

eder

Berit

Boende MonteRosa
Tjena
Lämna pistormarna hemma eller nere i Gressoney och bo på Refuge Gabiet uppe på berget. Bra standard för att vara en bergshydda. Den ligger ganska nära där ni kliver av första liften. Då är ni garanterat först i pulvret.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp