Boende och jobb i St.Anton

lillhansson

Ny medlem
Hej! Jag är sjukt sugen på St. Anton i vinter och kan tänka mig att dra i väg i början av december. Någon som är sugen eller vet något om jobb och boende? Hör av er bara!

finns sjukt många trådar om just denna frågan..

men det lättaste är att bara dra ner. har gjort det 2 säsonger i st anton nu och det har gått hur bra som helst. vet inte någon som har fått åka hem pga inte har jobb eller boende..

Rasmusswe sa:
finns sjukt många trådar om just denna frågan..

men det lättaste är att bara dra ner. har gjort det 2 säsonger i st anton nu och det har gått hur bra som helst. vet inte någon som har fått åka hem pga inte har jobb eller boende..
men hur är det med språket, räcker det att man bara kan engelska då? Går det att fixa jobb ändå?

Annders sa:
Rasmus:
Vad har du jobbat med nere i Anton? Hur är boendet, priser osv?
Ha de!
jag var diskare i en resturang.. hur bra jobb som helst. pga att du kan va klädd nästan hur som helst, hyfsat bra betalt, har de bästa arbetstiderna (16.00- ca 23.00), och de ingår nästan alltid boende och mat.

om du ska jobba i butik eller som servitör så kan de ha krav på tyska. men med alla andra jobb så klarar du dig med engelskan. jag kan t.ex. inte säga många ord på tyska..

Jag är också inne på att dra en säsong 08/09! Problemet för mig är ju också boende och jobb... Just nu jobbar jag som satan för att kunna klara mig så långt som bara möjligt på det.. Kommer nog ha runt 50.000:- tror ni det räcker för att inte jobba eller man måste fixa jobb då eller?

Som Rasmus skrev, vill du ha sällskap så är jag på, msn Mackan_43@hotmail.com

Är 19 år ifall du undrar... =P

50.000 kan bli lite i minsta laget, men det går säkert om man snålar.

liftkort blir 670 euro
boende beror på, men mellan 20-25000.
sen är det mat o festande som kostar mycket mer än vad man tror.. men kan man snåla på det så sparar man mycket pengar. men det är svårt.

sen så blir det lätt att man köper nya skidor, kläder osv.
och ska du åka offpist så måste du köpa sändare, sond o spade, och det blir typ 4-500 euro till..

jag skulle rekomendera att om man inte ska jobba ska man ha minst 60000 med sig..

okej men om man snålar lite nu ist så kanske det kan lösa sig.. =) Dock så skulle det vara skoj att åka ner med lite nytt folk! Så om ni har lust att dra med en glad kille från skåne så finns jag tillgänglig!

Precis som Rasmus skriver så är det bra med rätt mycket penga det drar iväg fort, däremot så finns det många "strö jobb" dvs ett par timmar i veckan som kan ge lite extra klirr i kassan om pengarna skulle ta slut.
Tänker man jobba så räcker det me en 20 000 för att va på sökra sidan o då har du troligen med dig samma summa hem, brukar gå +-0 om man jobbar 30-40h/veckan och inte slösar allt för mycket, vilket är lätt... :)

Tillbaka
Topp