Boendetips Tignes / Val D'Isere 25/26

Crillex

Medlem
Hej!

Ni som säsongar i Tignes 2100 eller Val D'Isere nu vintern 24/25 - har ni tips på bra hyresvärd inför nästa säsong (25/26) och vad är en "rimlig" hyra på plats?

Jag + Sambo har redan bestämt oss att vi spenderar nästa vinter i Tignes eller Val D'Isere, mest sannolikt Tignes Lac - Almes/Rosset. Vi letade inför denna säsong boende men hittade ingenting till ett rimligt pris och valde därför att bumma i Champoluc. Nästa vinter gör vi ett omtag.

Tacksam för alla typer av tips från er "locals"!

Mvh
Christoffer

Vad betalade ni för boende i Champoluc? Bodde ni nära lift? Hur var säsongen snömässigt? Jag är sugen på att köra 1-2 månader i vinter men har inget klart än.

Vad betalade ni för boende i Champoluc? Bodde ni nära lift? Hur var säsongen snömässigt? Jag är sugen på att köra 1-2 månader i vinter men har inget klart än.
Vi bodde något längre från liften, på ”obekvämt” gångavstånd. Dock bredvid skidbussen.

Hyrde tillsammans med ett annat par via Champoluc apartments, betalade 1400 euro per person för hela säsongen. Då fick vi motsvarande ett radhus med två sovrum.

Champoluc apartments är helt klart rätt firma om du inte ska hyra hela säsongen. De ger god rabatt om man inte hyr över jul/nyår eller motsvarande italienarnas sportlov (carnevale).

Snömässigt hade vi oflax. Hela västra alperna hade snötorka i februari. Snön kom i mitten av mars istället. Men vi klagar inte, det var strålande sol och vindstilla varje dag istället. Backarna fina även om offpisten fick vänta.

Lycka till!

Snödjup

Tillbaka
Topp