boka tåg mellan Munchen och Bad Gestain eller betala på plats

jonnny

Ny medlem
Japp som rubriken säger

Ska till bad Gestain ett par dagar och flyger till och från Munchen så vad är bäst/billigast att boka tåg iförväg ellerköpa biljetter på plats??

MVH Jonny

Har bara åkt tåg till Sölden men då har det alltid varit smidigast att köpa i disken precis där man går ner till tåget, har alltid strulat med baggage där för mig så tagit lite längre tid än vad man väntat sig. ÖBB har grymma rabatter om man köper ett Vorteilskarte hos dem också, 50% på resan om man köper i automaten :) Vet inte hur gammal du är men är man under 26 har man tjänat in kostnaden på en resa

öbb har ofta billigare biljetter upp till 3 dagar före avgång.
då bokar man en exakt tid. (annars är ju biljetterna öppna etc).
vorteilskarte är bra.

Förmodligen billigare att köpa i förväg men som sagt kan det vara svårt att veta exakt vilket tåg man hinner med men om man är villig att ha lite marginal så funkar det ju. Jag köpte på plats för 2 år sen och då kostade det lite drygt 50 euro har jag för mig. Men köp ett vorteilskarte för 19 euro (giltigt ett år) så får du som sagt 50% när du köper biljett på plats. Vet dock inte om man kan köpa ett sånt på plats på flygplatsen men det borde funka. Du kan också kolla biljettpriser på oebb.at.

Tillbaka
Topp