Bokbuss i Val d"Isère?

Boggelito

Medlem
Bokbuss i Val d"Isère?
Bonjour tout les livres!
Vi är tre avdankade bibliotekarier som ska ner till Val d"Isère för säsongen och har nyligen införskaffat en wv-buss av samma kulör som de original svenska bokbussarna och därför kom vi på att -varför åka bräda+skidor när man kan låna ut böcker och därmed har vi tänkt att sprida det skrivna ordet på denna kulturfattiga plats! Ur urvalet kan nämnas både kvälls och toa-lektyr, ryskt som svenskt och naket som gott! Svara gärna med en intresseanmälan till mig eller till någon annan så vi vet vad vi ska ladda upp bussen med!
Läsa böcker gör dig klok, läs därför varenda bok!!!

Bokbuss i Val d"Isère?
Heta boktips är Äldreomsorgen i övre Kågedalen och Förensligandet i det verkliga Västerbotten av Nikanor Teratologen, Diamond David Lee Roth:s självbiografi Crazy from the heat, allt av Arto Paasiliina samt James Ellroys samlade verk. Kolorerade herrmagasin finns det ett lokalt utbud av som inte går av för hackor - dessutom lär man sig fiffiga liftkökommentarer från bildtexterna, så det behövs inte. Kanske lite speedwaytidningar, Svensk Bandy, Monoskialpinismo samt några årgångar av Guns & Ammo skall väl duga.

Bokbuss i Val d"Isère?
Nikanor Teratologen borde funka suveränt om det ex är dåligt
väder och man är nedstämd. Har ni med er den kommer ni att
förgylla tillvaron för många. Luke Rhinehart´s Tärningsspelaren bör
också tas med.

Bokbuss i Val d"Isère?
Har väl kommit endel nya böcker nu, läste senast t,ex Jens Lapidus - Snabba Cash. Ingen djupdykande 220IQ+ bok men nogfan var den bra. Satt på helspänn hela tiden, och riktigt intressant handling.

Vi har ju en riktig bokmal här på freeride, marer om ni inte visste det. Killen bokstavligt talat äter bibeltjocka böcker skrivna av rysska konstnärer från 1800-talet.

Får se vad nästa projekt blir... uppföljaren Aldrig fucka upp kanske vore något, vill ju veta hur det reder sig för mrado och grabbarna. Samtidigt är man ju intresserad av något som sätter sig ännu djupare, kanske Äldreomsorgen i övre Kågedalen och Förensligandet i det verkliga Västerbotten av Nikanor Teratologen vore ett passande projekt?

Bokbuss i Val d"Isère?
Efter mitt vikariat som svensklärare vill jag verkligen tacka för denna satsning på läsningens främjande.

Först vill jag slå ett slag för ljudböckerna som borde stå sig väl i långa liftköer bland rökande fransmän.

För det andra skulle jag kunna donera en banankartong med gamla skidtidningar från 1980-talet fram till idag. Flera av tidningarna är dessutom på franska. Även om man då inte förstår ett ord, så är de tajta färgglada overallerna från 80-talet värda ett ögonkast. Om denna ädla bokbuss inte önskar denna fina samling så skänker jag den till vem som helst som är villig att hämta den i Hökarängen.

Skicka ett FR-mail om någon önskar samlingen

Bokbuss i Val d"Isère?
felix sa:
Får se vad nästa projekt blir... uppföljaren Aldrig fucka upp kanske vore något, vill ju veta hur det reder sig för mrado och grabbarna.

i aldrig fucka up så handlar det inte om mrado och dom!! det e nya personer fast liksom samma sätt som ettan attt allt dras ihop. aldrig fucka up var itne lika bra som ettan.
så bra nu behöver du inte läsa den muhahahaha.

ta med typ sagan om ringen böckerna dom e djupa:) åsså bonniers nya familjeläkar boken ifall någon skadar sig och inte vet vad man ska göra.

Senast ändrad:
Bokbuss i Val d"Isère?
Såpass, kanske finns lite inspiration att hämta ändå... Var förbi bokhandeln idag men hittade den bara i bokformat, någon som vet om den kommit i pocket så man slipper konka på något stort som en laptop?

Aldrig fastnat för tolkienserien, sett filmerna som är helt okey och böckerna brukar ju vara bättre enligt de inbitna men vandrande träd och hobber är inte riktigt min genre. Har tankat Zombie Survival Guide i pdf-format, kan ju vara rätt bra att veta hur man ska förbereda sig inför eventuell attack.

ZombieSurvivalB.jpg

Tillbaka
Topp