Boots?

Rundberg

Ny medlem
Boots?
Skall snart köpa boots och undrar lite angåände storleken. Det är mina första boots, så vet inte riktigt exakt min storlek. Har hört att snowboard boots tänjs ut ganska mycket, så man skall köpa en lite mindre storlek. Stämmer det?, sen undrar jag ifall det finns andra boots likt Buton Sl-9 som är lite mer slimmade?, vill ha så "små" boots som möjligt.
Någon som kan rekomendera några?, en fördel om dem finns på blue-tomato, då jag tänkte åka upp dit i helgen.

Boots?
Jo, boots tenderar till att tänjas ut en del, se till att remma dojjorna ordentligt när du testar dom för precis som med skidpjäxor så är det först då som du står rätt i dom.
Testar man ett par boots oremmade så kan två storlekar för stora kännas för små.
Tänk även på att ett par mer slimade boots inte tenderar att tänjas ut lika mycket som ett par "vanliga" boots

Boots?
Salomon har flera modeller som har integrerad innersko, vilket gör dom "kortare". när du testar skorna i affären ska tårna ta i där fram, men när du böjer dig fram så som du står när du åker då ska dom inte göra ont, sen töjjer sig bootsen olika beroende på vilken bott d e, så d e alltid en lite chansning när man köper nya boots, men köp så små du vågar!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp