Boots

K0tt3n

Ny medlem
Boots
Hur tight ska dom sitta egentligen?

Köpte ett par norhtwave decade på OneOff stl 41. Lite osäker på om dom är för små. Det står att dom är 260mm långa och nu när jag mätte foten så ser jag att den är exakt 26cm. Såg på boardstore.se att man egentligen ska lägga på 1cm på fotlängden.....är det så?
Det trycker på ganska bra på stortån när man vandrar runt i lägenheten och innerskon sitter slimmad som en spandexstrumpa runt om när man kör utan ytterskon....

Kommer dom gå ut sig eller är det läga att byta upp sig i storlek?

Senast ändrad:
Boots
Spelar väl ingen roll vad olika teknisk data säger om storleken.. känns de inte sköna så köp de inte..
Klart att de "går ut sig" lite, men det är nog inte tillräckligt för att hjälpa dig..

När jag köpte boots tänkte jag bara att jag skulle kunna sätta mig i liften o åka direkt efter att jag köpt dem, alltså att de ska sitta perfekt direkt.. sen kan inga siffror om storlekar eller "ett bra märke" bestämma vad som e skönt eller inte, det kan ju bara du!

Boots
Mina boots tog 5 heldagar på sig att bli åkbara utan att fötterna domnade bort. Nu skulle jag aldrig byta bort dem mot några större. Dina boots kmr funka bra. Själv har jag 9.5 på ena foten och 9 på andra och kör på 8.5 i storlek på mina boots. Good luck med töjandet. JA, man ska gråta första dagarna!

Boots
Gråta o gråta..
Kan gå med på att en lilltå klämmer lite i början men det handlar ju egentligen inte om att töjja ut bootsen utan om att man vänjer sig (alternativt att lilltån krymper)..
Så att ha världens smärta direkt vid inköp låter ju inte särskilt bra..
Det är väl ingen som köper vanliga skor som klämmer (förutom brudar...) så varför skulle man göra det med boots?

Boots
Sköna kan man ju inte direkt påstå att de är, men tyckte alla här skrev att dom skulle sitta tight när man leta runt i forumet innan... :-x

Har förut åkt runt och skrikit som en stucken gris av outhärdlig smärta med mina gammla Warp boots som annars är sköna att vandra runt med. Tänkte att det kanske blir tvärt om när man tar några som mosar lite utanför backen... ;-)

Senast ändrad:
Boots
Jag köpte ett par Northwave Decade storlek 46 efter att jag hade åkt några år på Burton ruler 47.
I början tog tårna i lite, inte så att jag var tvungen att böja dom men iallafall så att jag kände "väggen" på innerskon.
Nu har jag åkt med dom i tre dagar och jag tycker det känns som att dom har format sig alldeles perfekt!

Om tårna tar i när du står fastspännd i brädan och lutar dig frammåt så är dom nog för små.

För övrigt tycker jag att skorna känns väldigt stabila och sköna!

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp