Bör jag byta hjälm?

litto

Ny medlem
Bör jag byta hjälm?
Min hjälm har fått utstå en del svårigheter. Jag har ramlat ganska rejält med den i en rail, där jag svimmade och så.. Hursomhelst verkar det inte vara några sprickor eller märken i den alls. Så min fråga är, borde jag byta ut hjälmen eller inte? Den är förövrigt 3 år gammal.

Bör jag byta hjälm?
det sägs ju att hjälmen spricker på insidan vilket gör att nästa gång du ramlar dat kan vara skallen som spräcks

Bör jag byta hjälm?
Det beror väl på vad du har för hjälm. Har du en som jag ProTec så är det bara ett tunnt lager hårdplast på utsidan och ett mycket hårt skummgummiliknande(stavning) matrial på insidan, så har du en sån hjälm så ser du om den är sönder. Har du därimot en alpin/race-hjälm så syns det ju inte :S

MVH stefan

Bör jag byta hjälm?
Man skall väl byta hjälm typ var tredje år. Precis som med löparskor så skunker matrialet ihop och som "elak" skriver, nästa gång man trillar så är det inte hjälmen som går sönder utan huvudet.

Byt hjälm, det är en billig liv försäkring.

Bör jag byta hjälm?
Jag har en R.E.D hjälm.. Hursomhelst kanske jag borde byta hjälm endå..

Jag ser dock inga sprickor i den somsagt, varken på insidan eller på utsidan.

Bör jag byta hjälm?
Du kan ju gå med den till en bra sportaffär, dom borde kunna säga åt dig om den är skadad. Fast å andra sidan kanske dom säger att du ska byta för att få sälja en hjälm.

Håller med dom ovan, bra att ha en bra hjälm!

Snödjup

Tillbaka
Topp