Black_Tusk
Medlem
Byta ut Kingpin 13 mot vad?
Jag har Kingpin 13 som funkat bra i 99,9 % av mina åk. Gillar den verkligen och har den på ett par Nordica Enforcer 110 har kört på med lite dropp och hopp utan problem för det mesta. Men tyvärr tjuvlöste den tre gånger i vinter, och den sista gången slutade med ett för mig ganska hårt fall…Alla tre gånger kan det varit så att de varit snö under tå-delen och att den inte suttit 100%, men oavsett den insikten märker att jag att jag inte vågar lita på den fullt ut längre. Nu vill jag byta till någon bindning som går att lita på sitter kvar. Är 189 cm och väger runt 0,1 ton med utrustning så det ska vara något som sitter kvar oavsett fart och dropp, men samtidigt har jag ett hyffsat nytt korsband så är även bra om den kan lösa ut. Tänker att det måste vara ganska många här som vill kunna åka på obehindrat utan att tänka på bindningen, samtidigt som man vill tura till bra åk.
Min fråga till er är om det är en Duke Pro EPF 18 som gäller, eller finns det alternativ? Är Shift för vek? Är Duke PT något att satsa på? Annat?
Min fråga till er är om det är en Duke Pro EPF 18 som gäller, eller finns det alternativ? Är Shift för vek? Är Duke PT något att satsa på? Annat?