Börjar åka med 25?

newbie83

Ny medlem
Börjar åka med 25?
tjena jag e 25 år gammal och har åkt snowboard typ 3-4 gånger och hade en paus i typ 3år nu pga bl a knäoperation,nu har jag äntligen köpt lite egen eqipment,nu känner jag mig ju som nybörjare och tänkte bara höra hur många det finns här som har börjat lika sent som jag eller tycker om der är för sent eller om det inte alls spela nån roll?

Börjar åka med 25?
Klart det inte är för sent. Du är 25, inte 85.

Mitt tips; ta en lektion! Helt klart en bra grej för att komma igång snabbt. Det är värt slantarna.

Börjar åka med 25?
Körde bräda första gången 1987. Tyckte det var helt värdelöst, hade mina slalompjäxor i strap-bindningen och fattade inte hur man skulle göra riktigt. Fortsatte således med skidor. Testade en gång till tio år senare med vettigare prylar och tyckte det var skitkul. Köpte egna grejor och gav mig fan på att det skulle gå bra trots att jag var dubbelt så gammal som alla andra nybörjare. Har inte ångrat det en enda gång. nuförtiden kör jag varannan dag skidor/bräda nästan oavsett vad som ska åkas.

Lycka till och kör hårt!

Börjar åka med 25?
Min pappa började när han var typ 50, nu är han 63 och håller fortfarande på.

Keep it real

Senast ändrad:
Börjar åka med 25?
nä tyvärr du e alldeles för gammal... sälj grejerna på blocket och ge upp....

neee skämta bara ;)

Börjar åka med 25?
Jag börja i våras som stel 32 åring, bästa jag gjort så j***a kul. Har fått ihop typ 15dagars åkning och kämpar nu med bigjumps och rails... Bara åk... dock kan man ju fundera på lite skydd ju äldre man blir, d blir ju en del krasher å d gör ju ondare än förr om man säger så...

Börjar åka med 25?
Kan inte säga att min farsa började åka, men han testade det förra vintern och han tyckte det var jävligt kul. Han kommer troligen åka lite mer snowboard det här året istället för bara slalom. Och han är 47 så jag tror det ska gå bra som 25;)
bara att köra på och ha kul, kanske ta en kurs först för att komma igång:)

Börjar åka med 25?
newbie83 sa:
tjena jag e 25 år gammal och har åkt snowboard typ 3-4 gånger och hade en paus i typ 3år nu pga bl a knäoperation,nu har jag äntligen köpt lite egen eqipment,nu känner jag mig ju som nybörjare och tänkte bara höra hur många det finns här som har börjat lika sent som jag eller tycker om der är för sent eller om det inte alls spela nån roll?
25 är inte nån ålder jag började åka vid 40 fyller 50 i år. och åker fortfarande, även på rail och i hopp.

peace hasse

Tillbaka
Topp