Bosön - bajs eller bra?

JWester

Aktiv medlem
Bosön - bajs eller bra?
E det nån som har nån uppfattning om hur kickarna på bosön ser ut? Ja menar, hur höga e dom, är det bara freestylehopp eller e det nån bigjumpkick också, kan man bara dra dit o köra, glider det bra på underlaget m.m.
Jag tänkte dra dit o rippa i sommar, om nån vill hänga på så kan ni få skjuts kanske....
//jacob

Bosön - bajs eller bra?
Kickarna är det inget fel på. Det finns två hopp ett stort och ett litet. Det stora hoppet som dock är ett freestylehoppär grymt stort och uthoppet ligger på cirka 8-10 meter ovan vattenytan. Det lilla som passar sig utmärkt för jibbing är även det högt och uthoppet där ligger på cirka 4,5-6 meter ovan vattnet beroende på vattenståndet. Tyvärr så måste jag meddela att det krävs nyckel för att kunna hoppa. Nyckel har killarna och tjejerna i det gamla freestylehopplaget. Man ska dock ha klart för sig att det inte är helt riskfritt att leka därute. Vatten är betydligt hårdare än man tror och det smäller hårt i landningarna. Senast jag var där gjorde Robban O, Lotfi, Bergmark och Lasse Von Stednink illa sig alla fyra. Inget allvarligt men tänk på att en rygglandning på vattenytan från 8 meter gör ont.

Bosön - bajs eller bra?
Den är ganska så brant med tanke på att det var meningen att man skulle kunna börja träna på bakåtvolter till freestyle syfte i hoppet. Men den är inte så hög. Däremot så tror jag att det är ganska svårt att åka fakie på plasten. Men det är nog inte omöjligt. Åk dit och testa.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp