Bra Boots

Bra Boots
Beror helt på vad du har för bindningar!
Ibland är det inte bra å kombinera två olika sorters Märken.
Men jag kör med SIMS å dom är rå-sköna!

Bra Boots
Jag var ute och kollade på boots med en polare (han åker bräda, jag åker skidor) i Stockholm och då hittade vi knappt några sjyssta under 1500:- Det är klart att det fanns sådana också men de höll inte måttet. Sisådär med kvalitén och inge bra alls med känslan/komforten och hälgreppet.
Sedan är ett allmänt tips (som många ofta glömmer bort) att gå in nya boots i åtminstone 24-36 timmar innan man använder dem. Detta för att innerskon ska formas efter foten (eftersom i princip alla nya (inte de billigaste) har en med kroppsvärme (eller el) formbar innersko.
//Rock on!

Bra Boots
kolla på förra årets modeller på rean. där kan man få rätt vettiga skor för 1500. salomon gör riktigt sköna skor enligt mig. dom passar mig perfekt. men prova många olika märken och modeller innan du köper.

ha det bra

Bra Boots
Skulle oxå behöva köpa nya brädskor...

Köpte ett par Salomon skor i helgen. Kändes riktigt bra... fast när jag var ute i backen var de ju hårda som slalompjäxor... tillverkas inte mjukare skor längre??? Gick ju inte att tweaka, hoppa eller att landa normalt med de där skorna...

Bra Boots
ähh snowboardskor ska ju va hårda. så att man får fett med stabiletet. tweaka går om man bara vill och vad det gäller hoppa så är det mycket lättare med styva kängor.och mycket stadigare att landa. vad det gäller salomon så gör dom rätt styva skor överlag.vilket är härligt. finns en hel del mjuka skor på marknaden.
jag tror du vänjer dig. åk in dig och du kommer tok gilla dom

Tillbaka
Topp