Splitboardboots för kvinnor

Jonnajung

Medlem
Har letat efter ett par turvänliga boots ett bra tag nu och börjar bli rätt frustrerad. Vill ha ett par boots som funkar att köra med i systemet men framför allt för turande med splitboard. Har strl 37,5 mondo 23,5, någon som har tips på vad som skulle kunna funka?? Vore otroligt tacksam i så fall!!

Kollar du på Vans serier så finns deras ”range edition” som tillåter att man utökar rörelsen bakåt genom att man släpper på en powerstrap typ.

Ah har kikat lite på dessa, hade gärna hittat några som var snäppet billigare men verkar annars ha det jag söker så tack för tips!
Personligen tycker jag att ett par bekväma boots som man kan justera enkelt är kalas. Jag har inte riktigt känt behovet för det extra flexet bakåt tidigare och har inte några speciella boots för split. Men jag gillar mjukare boots generellt så det blir enklare då antar jag eftersom de flexar mer naturligt?

Ska man gå långa approacher/platt så är det jäkla skönt med boots med god rörlighet bakåt, men är det mest uppför så håller jag med sebmacahn.
För mig har det varit ett rejält lyft att gå över till hardboots - Kan gå mycket längre på ett bekvämt sätt med mina Dynafit TLT6 jämfört med Thirtytwo TM2 som jag också haft.

Tillbaka
Topp