bra/dåligt med borr-hål i skidorna?

MHermansson

Ny medlem
Har precis mitt monterat mina bindningar..undrar om e är bra att ha dom gamla borr hålen kvar..elle ska man helt enkelt köpa nya skidor? har hört att de blir bättre svikt i dom!?

vore najs med svar..

det är inga som helst problem. bara att plugga och limma, så att de inte kommer in någon fukt i hålen!

skidan blir klenare precis vid gamla borrhålen. är oftast ingen fara men det blir enklare att knäcka skidan

Om du inte pluggat de gamla hålen så måste du gör om och göra rätt. Alla hål måste pluggas och limmas annars kommer det in fukt i skidan och då blir den svagare. Om du pluggar blir inte skidan mer än otroligt marginellt svagare.

Julben sa:
skidan blir klenare precis vid gamla borrhålen. är oftast ingen fara men det blir enklare att knäcka skidan
Har du någon som helst empiri på detta? Hur många skidor har du monterat om, pluggat, och sedan knäckt vid pluggningen?

Kör på, det är bara fukt i kärnan och ev. urdragning för att du monterat för nära som du behöver vara rädd för. Mina Lotusar ser ut som schweizerostar, men de funkar utmärkt!

okej.. men asså de är bara ta vanlig plugg och typ nått lim elle?
de är mitt första par jag monterar om

Senast ändrad:
Carled sa:
Julben sa:
Har du någon som helst empiri på detta? Hur många skidor har du monterat om, pluggat, och sedan knäckt vid pluggningen?

Kör på, det är bara fukt i kärnan och ev. urdragning för att du monterat för nära som du behöver vara rädd för. Mina Lotusar ser ut som schweizerostar, men de funkar utmärkt!
min kompis knäckte en skida vid pluggningen. däremot var det par gamla skidor som var lite för klena för hans vikt

Tillbaka
Topp