Bra parkbräda?

Gabe

Medlem
Bra parkbräda?
Tja jag är sugen på att köpa ny bräda, eftersom jag kör mest i parken och leker vill jag ha en ganska mjuk, pris är ganska viktigt. En bräda jag har tittat på är Ride kink 158 cm (jag är 180 cm och väger 63 kg) Är det någon som har ett annat förslag eller erfarenheter?

Bra parkbräda?
är king of jib-klippen så mkt att lita på? jag tycker inte dom är så bra så dom kan sätta så detaljerade betyg på alla dom brädorna.

ts: 158 blir nog lite långt som nån annan skrev.. kör på en mellan 150-155

http://www.blue-tomato.com/en/Frees...pe-FK-151-10-11/product.bto?product=300206170 - åkte på den förra året och den var sjukt skojig och mjuk!

http://www.blue-tomato.com/en/Frees...onder-154-10-11/product.bto?product=300259166 också rolig mjuk parkbräda, den kör jag i år.. lite mer svåråkt men sjukt lekfull ändå

http://www.hot-zone.tv/SID=sia928b4...24/?cname=Snowboards&scname=Park-Urban-Rocker mjuk rolig rocker-bräda, fått transworlds good-wood pris flera gånger

blue-tomato är sjukt soft sida. tar ca 1v att få hem sakerna och de är gratis frakt på brädor

Senast ändrad:
Bra parkbräda?
hehe rätt!! engländare uppväxta pa dryslope typ - tveksamt (ok, jamieN är ju en sån men han är väl undantaget som bekräftar regeln)!

Själv använder jag bara den som en nice lista pa relevanta brädor - har egentligen aldrig lyssnat pa vad de säger. Personligen skulle jag aldrig använda en bräda på rekommendation av dem, någon här på FR, eller någon shop-besserwisser. Jag är stenhård i min tro att man måste testa brädor själv och bilda sig en egen uppfattning av vad man vill ha - förvisso kan extern impulser, exempelvis härifran, ge bra ideer vad man skall testa. De jag tycker oftast säger smarta grejjer, som stämmer med min egen känsla sen vid test, det är distributörerna/tillverkarna själva eftersom de oftast åkt själva på alla brädor i rangen.

Senast ändrad:
Bra parkbräda?
deltab0arder sa:
Själv använder jag bara den som en nice lista pa relevanta brädor - har egentligen aldrig lyssnat pa vad de säger. Personligen skulle jag aldrig använda en bräda på rekommendation av dem, någon här på FR, eller någon shop-besserwisser. Jag är stenhård i min tro att man måste testa brädor själv och bilda sig en egen uppfattning av vad man vill ha - förvisso kan extern impulser, exempelvis härifran, ge bra ideer vad man skall testa. De jag tycker oftast säger smarta grejjer, som stämmer med min egen känsla sen vid test, det är distributörerna/tillverkarna själva eftersom de oftast åkt själva på alla brädor i rangen.
Word! Bästa inlägget på mycket mycket länge! :)

Bra parkbräda?
deltab0arder sa:
hehe rätt!! engländare uppväxta pa dryslope typ - tveksamt (ok, jamieN är ju en sån men han är väl undantaget som bekräftar regeln)!

och jag ;)

hehe, neeemen, absolut, jag håller med 2000 procent. Förstår inte hur så jävla många kan glida in på ett random forum och fråga totala främlingar vilken bräda de gillar. fan, för allt dom vet kan dom ju bli vilseledda av bataZion och köpa massa flow grejjer :P Använd er egen hjärna fan, vem vet bäst vad du gillar om inte digsjälv?

ännu ett king inlägg av Delta :D

Bra parkbräda?
Niiiiiice x 2! Tack för medhållet, komplimangen, och den lilla sidokommentaren som "made my day" hehe!

Senast ändrad:
Bra parkbräda?
GabbeSb sa:
Tja jag är sugen på att köpa ny bräda, eftersom jag kör mest i parken och leker vill jag ha en ganska mjuk, pris är ganska viktigt. En bräda jag har tittat på är Ride kink 158 cm (jag är 180 cm och väger 63 kg) Är det någon som har ett annat förslag eller erfarenheter?
Varför i hela fridens namn startade du en till tråd efter denna https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=77560 när du redan verkat vara nöjd med svaret som getts till dig? :rolleyes:

Angående brädan Ride kink finns det lite info om dess åkbarhet i denna freeride tråd. eller den som du frågade om i förra tråden Ride DH så finns det en äldre tråd om dess egenskaper här.

Även dennatråd som ioförsig är några år gammal men ändå hyllar Ride DH stort.

Det kan alltså finnas en mening att söka i forumet och sedan läsa dem och sedan skriva i redan startade trådar. Ride kink beskrivs som mjuk jämfört med Ride Dh därför ska du köpa den kink. Om du sen märker i parken att den var dålig då får du testa en annan bräda och sälja din Ride Kink.

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp