Bra prisvärda freeride boots?

eldarn

Ny medlem
Har precis införskaffat mig en burton T6 med C60 bindningar. Så jag undrar vilka freeride boots som kan tänkas passa? Gör inget om de inte har massa "extrautrustning", som speed laces osv. Bara de är styva =).

Jag har sneglat lite på ett par Burton ION eller Driver. Men det känns lite väl dyra(speciellt när jag spenderat mina sista korvören på brädan), verkar även svårt att hitta dem i mina storlek (US 11 / 11.5).

Ruler är annars bra och hyfsat mkt billigare än ION (är själv i valet och kvalet..)

annars tycker jag att ShaunWhite är ett grymt alternativ men jag bangar persnoligen den eftersom den inte har speedlace..

ION är en grymt bra boot, om du har T6 C60 o Driver kommer dina knän så ta alla smällar vid dåligt underlag. ION ör lite mjukare utan att den tappar särskillt mycket i kontroll.

Men du kan med gott samvete köpa en mjukare boot som kommer göra setupen lite mer förlåtande.

Ska du säsonga utomlands? Isf är ju bästa pengarsparartipsen att (om du nu kommer ner relativt tidigt) köpa boots på plats, de har alltid rea på förra årets (typ upp till 60%) boots o de funkar ju lika bra som årets, bara billigare!
Polare gjorde det när vi va i Frankrike, fick 50% rabatt!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp